Anadolu lisesi öğrencilerinin yabancı dil kaygılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı Anadolu liselerinde öğrenim gören öğrencilerin yabancı dilkaygılarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Nicel araştırma modeli çerçevesindeyürütülen araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı, Diyarbakır il merkezi ve ilçelerigenelinde sekiz Anadolu Lisesinde öğrenim gören 858 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veriler Horwitz, Horwitz ve Cope (1986) tarafından geliştirilen ve 32 maddeden oluşan `Yabancı Dil Öğrenme Kaygı Ölçeği` (Foreign Language Classroom Anxiety Scale) ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t-testi ve ANOVA istatistiksel yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın verileri incelendiğinde, öğrencilerin yabancı dil kaygılarının sınıf türü, aile gelir,interneti kullanma ve yabancı dil dersini çalışma sıklıklarına göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin yabancı dil beceri alanları içerisinde en fazla hedef dili konuşurken kaygı yasadıkları saptanmış olup, bu alanda daha detaylı çalışmalara gereksinim duyulmaktadır. Elde edilen sonuçlara göre internetin sınıfın amaç ve çıktılarını destekleyecek şekilde yabancı dil öğretim programıyla bütünleştirilmesinin ve öğrencilerin konuşma alanında yasadıkları tedirginlikleri azaltmaya yönelik uygun dönütler sağlanmasının önemli olduğu öngörülebilir.Anahtar Kelimeler: Anadolu Lisesi, Yabancı dil ve Kaygı The aim of this study is to investigate Anatolian high school students' foreignlanguage anxiety levels in terms of some variables. The study which is within the scope ofquantitative research, was carried out with the participation of 858 students from eightAnatolian high schools in Diyarbakır province and its counties in 2015-2016 academic year.Data were collected through Foreign Language Classroom Anxiety Scale, which consists of32 items and was developed by Horwitz, Horwitz and Cope (1986). T-test and ANOVA testtechniques were used to analyze the data. The findings revealed that students' foreignlanguage anxiety levels showed a significant difference with their grade, family's income,using internet and the frequency of studying foreign language classes. It was also determined that students were most anxious while speaking target language of all foreign language skills; furthermore, more studies are required in this field. According to the results it can be thought to be crucial to integrate foreign language curriculums with the internet in a way to support classes' objectives and outcomes and to provide proper feedback to decrease students'speaking anxiety levels.Key Words: Anatolian High School, Foreign Language and Anxiety.
Collections