Show simple item record

dc.contributor.advisorKaçire, İlhan
dc.contributor.authorTokur, Berivan
dc.date.accessioned2020-12-07T08:03:28Z
dc.date.available2020-12-07T08:03:28Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-07-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111464
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Anadolu liselerinde öğrenim gören öğrencilerin yabancı dilkaygılarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Nicel araştırma modeli çerçevesindeyürütülen araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı, Diyarbakır il merkezi ve ilçelerigenelinde sekiz Anadolu Lisesinde öğrenim gören 858 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veriler Horwitz, Horwitz ve Cope (1986) tarafından geliştirilen ve 32 maddeden oluşan `Yabancı Dil Öğrenme Kaygı Ölçeği` (Foreign Language Classroom Anxiety Scale) ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t-testi ve ANOVA istatistiksel yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın verileri incelendiğinde, öğrencilerin yabancı dil kaygılarının sınıf türü, aile gelir,interneti kullanma ve yabancı dil dersini çalışma sıklıklarına göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin yabancı dil beceri alanları içerisinde en fazla hedef dili konuşurken kaygı yasadıkları saptanmış olup, bu alanda daha detaylı çalışmalara gereksinim duyulmaktadır. Elde edilen sonuçlara göre internetin sınıfın amaç ve çıktılarını destekleyecek şekilde yabancı dil öğretim programıyla bütünleştirilmesinin ve öğrencilerin konuşma alanında yasadıkları tedirginlikleri azaltmaya yönelik uygun dönütler sağlanmasının önemli olduğu öngörülebilir.Anahtar Kelimeler: Anadolu Lisesi, Yabancı dil ve Kaygı
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate Anatolian high school students' foreignlanguage anxiety levels in terms of some variables. The study which is within the scope ofquantitative research, was carried out with the participation of 858 students from eightAnatolian high schools in Diyarbakır province and its counties in 2015-2016 academic year.Data were collected through Foreign Language Classroom Anxiety Scale, which consists of32 items and was developed by Horwitz, Horwitz and Cope (1986). T-test and ANOVA testtechniques were used to analyze the data. The findings revealed that students' foreignlanguage anxiety levels showed a significant difference with their grade, family's income,using internet and the frequency of studying foreign language classes. It was also determined that students were most anxious while speaking target language of all foreign language skills; furthermore, more studies are required in this field. According to the results it can be thought to be crucial to integrate foreign language curriculums with the internet in a way to support classes' objectives and outcomes and to provide proper feedback to decrease students'speaking anxiety levels.Key Words: Anatolian High School, Foreign Language and Anxiety.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnadolu lisesi öğrencilerinin yabancı dil kaygılarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of anatolian high school students' foreign language anxi̇ety
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-18
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAnatolia high schools
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10117961
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid446076
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess