Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuz, Aysun
dc.contributor.authorAsmali, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-07T08:00:39Z
dc.date.available2020-12-07T08:00:39Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110985
dc.description.abstractBu çalışma, İngiliz Dili Eğitimi bölümünde son yılında olan Türk (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi), Polonyalı (Adam Mickiewicz Üniversitesi) ve Letonyalı (Letonya Üniversitesi) öğrencilerin özür dileme ve reddetme stratejilerini kıyaslamayı amaçlar. Ayrıca, bu çalışma, katılımcıların özür dileme ve reddetme stratejilerinin bir anadil kullanıcısının değerlendirmesine göre ne kadar uygun olup olmadığı sorusuna da cevap aramaktadır.Bu çalışma için kullanılan veri toplama aracı Yazılı Söylem Tamamlama Testidir. Kullanılan Söylem Tamamlama Testi 4 özür dileme ve 4 reddetme durumu, toplamda 8 durum içermektedir. Katılımcıların sayısı her grupta 15 olup, toplamda 45 tir.Bu çalışma için kullanılan özür dileme stratejileri kodlama şeması, Hudson, Detmer ve Brown tarafından (1995) kullanılan şemadır. Kullanılan reddetme stratejileri kodlama şeması, Beebe, Takahashi ve Uliss-Weeltz (1990) tarafından kullanılan şemadır. Katılımcıların özür dileme ve reddetme stratejilerinin uygunluğunun kıyaslanması için SPSS programının yardımıyla Kruskal-Wallis H testi uygulanmıştır. Notlama ölçeği olarak Balcı'nın (2009) yüksek lisans tezinde kullandığı on puanlık uygunluk ölçeği kullanılmıştır.Çalışmanın sonuçları göstermektedir ki üç gruptaki katılımcılar, bazı istisnalarla birlikte, çok benzer özür dileme ve reddetme stratejileri kullanmaktadırlar. Kruskal-Wallis H testinin sonuçlarına göre, gruplar arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır.
dc.description.abstractThis study has the aim of comparing the apology and refusal strategies used by Turkish (Çanakkale Onsekiz Mart University), Polish (Adam Mickiewicz University) and Latvian (University of Latvia) students who are on the final year of their undergraduate studies in the department of English Language Teaching. In addition, this study tries to find an answer to the question of how appropriate the use of the participants? apology and refusal strategies according to the evaluation of a native speaker.The data gathering tool used for this study is Written Discourse Completion Test. The Discourse Completion Test included 4 apology and 4 refusal situations with a total of 8 situations. The total number of participants in this study is 45, with 15 participants in each group.The apology strategies coding schema employed for this study is the one used by Hudson, Detmer and Brown in 1995. The employed coding schema for the coding of the refusal strategies for this study is the one used by Beebe, Takahashi, and Uliss-Weeltz (1990). In order to compare how appropriate the apology and refusal productions of the participants, Kruskal-Wallis H test with the help of SPSS program was conducted. The ten point appropriateness scale used by Balcı (2009) in her master thesis is used in this study as the grading scale.Findings of the study indicated that all three groups use very similar apology and refusal strategies with some exceptions. As a result of Kruskal-Wallis H test, no significant difference was observed among the groups.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe apology and refusal strategies of Turkish, Polish and Latvian prospective English teachers
dc.title.alternativeTürk, Polonyalı ve Letonyalı İngilizce öğretmeni adaylarının özür dileme ve reddetme stratejileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmPoland
dc.subject.ytmLatvia
dc.subject.ytmTurks
dc.subject.ytmTurkish students
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmApologizing
dc.subject.ytmRefusal
dc.subject.ytmForeign domestic students
dc.identifier.yokid434726
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345864
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess