Resim iş öğretmenliği programındaki öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, resim iş öğretmenliği programındaki öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada tarama model kullanılmıştır. Araştırma, 2017-2018 öğretim yılında Dicle Üniversitesi, Harran Üniversitesi ve İnönü Üniversitesinin birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören toplam 307 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada iki bölümden oluşan bir veri toplama aracı kullanılmıştır. Veri toplama aracının birinci bölümde araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, ikinci bölümde ise Coşkun (2009) tarafından geliştirilen Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği yer almaktadır. Araştırma soncunda, resim iş öğretmenliği programındaki öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin cinsiyet, akademik başarı, öğrenim gördükleri programı tercih etme şekli ve lisansüstü eğitimi isteme durumları açısından anlamlı farklılık gösterdiği saptanmış; öğrenim görülen üniversite, sınıf düzeyi, sosyoekonomik düzey, anne ve baba eğitim durumu değişkenleri açısından ise farklılaşmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Resim iş öğretmeni, yaşam boyu öğrenme, yaşam boyu öğrenme eğilimi This study aimed to examine the lifelong learning tendencies of the students in visual arts education programs in terms of various variables.Screening method is used in the research. The research was conducted on 307 students attending the first, second, third and fourth grades of Dicle University, Harran University and İnönü University in 2017-2018 academic year. A data collection tool consisting of two parts was used in the research.The first part of the data collection tool includes Personal Information Form prepared by the researcher and in the second part the Lifelong Learning Tendency Scale developed by Coşkun (2009) was employed. The results of the study showed that the lifelong learning tendencies of the students in the visual arts education programs were high. It was determined that the lifelong learning tendencies of the students showed a significant difference in terms of gender, academic achievement, the way they preferred the program they were studying and willingness for a master's degree; however, it has been determined that there is no difference in terms of university, class level, socioeconomic status and educational status of the parents. Keywords: Visual arts education, lifelong learning, lifelong learning tendency
Collections