Show simple item record

dc.contributor.advisorAlakuş, Ali Osman
dc.contributor.authorAltay Yorulmaz, Berçem
dc.date.accessioned2020-12-07T08:00:12Z
dc.date.available2020-12-07T08:00:12Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110915
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, resim iş öğretmenliği programındaki öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada tarama model kullanılmıştır. Araştırma, 2017-2018 öğretim yılında Dicle Üniversitesi, Harran Üniversitesi ve İnönü Üniversitesinin birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören toplam 307 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada iki bölümden oluşan bir veri toplama aracı kullanılmıştır. Veri toplama aracının birinci bölümde araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, ikinci bölümde ise Coşkun (2009) tarafından geliştirilen Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği yer almaktadır. Araştırma soncunda, resim iş öğretmenliği programındaki öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin cinsiyet, akademik başarı, öğrenim gördükleri programı tercih etme şekli ve lisansüstü eğitimi isteme durumları açısından anlamlı farklılık gösterdiği saptanmış; öğrenim görülen üniversite, sınıf düzeyi, sosyoekonomik düzey, anne ve baba eğitim durumu değişkenleri açısından ise farklılaşmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Resim iş öğretmeni, yaşam boyu öğrenme, yaşam boyu öğrenme eğilimi
dc.description.abstractThis study aimed to examine the lifelong learning tendencies of the students in visual arts education programs in terms of various variables.Screening method is used in the research. The research was conducted on 307 students attending the first, second, third and fourth grades of Dicle University, Harran University and İnönü University in 2017-2018 academic year. A data collection tool consisting of two parts was used in the research.The first part of the data collection tool includes Personal Information Form prepared by the researcher and in the second part the Lifelong Learning Tendency Scale developed by Coşkun (2009) was employed. The results of the study showed that the lifelong learning tendencies of the students in the visual arts education programs were high. It was determined that the lifelong learning tendencies of the students showed a significant difference in terms of gender, academic achievement, the way they preferred the program they were studying and willingness for a master's degree; however, it has been determined that there is no difference in terms of university, class level, socioeconomic status and educational status of the parents. Keywords: Visual arts education, lifelong learning, lifelong learning tendencyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleResim iş öğretmenliği programındaki öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri
dc.title.alternativeLifelong learning tendencies of students in visual arts education programs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-14
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmTeacher Training Programs
dc.subject.ytmArt lesson
dc.subject.ytmPaint education
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmLifelong learning
dc.identifier.yokid10248334
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid548803
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineResim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess