Show simple item record

dc.contributor.advisorGüvenç, Hülya
dc.contributor.authorGüneri, Erol
dc.date.accessioned2020-12-07T07:59:30Z
dc.date.available2020-12-07T07:59:30Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110791
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin öz yeterlik ve etkin katılımları arasındaki ilişkileri incelemek ve bu güdüsel özelliklerin cinsiyet, sınıf ve karne notuna göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır.Tarama modelindeki bu araştırma 2011-2012 Eğitim ve Öğretim yılında Edirne ili Keşan ilçesindeki dokuz tane ilköğretim okulunda okuyan 450 (229 erkek, 221 kız) öğrenciden oluşturmaktadır.Araştırma verilerinden öğrencilerin öz yeterliklerini belirlemek amacıyla, Gökhan Ilgaz tarafından çeşitli ölçeklerden teorik olarak öz yeterlik kavramı ile uyuşan maddelerin alınıp Bandura' nın önerdiği şekle çevirmesiyle elde ettiği ölçek kullanılırken, etkin katılım için Hülya Güvenç tarafından öğrencilerin derse kendini verme ve hoşnutsuzluk durumlarını belirlemek üzere geliştirilmiş bir ölçek kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t testi, tek yönlü varyans analizi (One-way ANOVA), Pearson Korelasyon ve Scheffè testi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular, öz yeterlik ve etkin katılım puanlarının yüksek olduğunu, bu güdüsel özellikler arasında pozitif yönlü yüksek bir ilişki bulunduğunu, başarı ve sınıf seviyesinin öz yeterlik ve etkin katılım üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğunu ortaya koymaktadır.Anahtar Kelimeler: Fen ve Teknoloji, Öz Yeterlik Algısı ve Etkin Katılım.
dc.description.abstractThe purpose of this research is study the relationship between the secondary school students' self efficacy and engagement & disaffection and put up neither this motivational features show differency or not according to their gender, class and report mark.This research which has model of scanning was done with the attence of 450 ( 299 boys, 221 girls) students, educating in nine primary school at Keşan in the 2011-2012 academic year.With the purpose of finding out of the students' self efficacy from the research data; the materials, which is in a balance with self efficacy in theory, are taken from variety of scales and they are adapted to the the scales suggested by Bandura, by Ilgaz (2011). For participation, a scale which is improved by Güvenç (2011) is used in order to find out students' engagement and disaffection.Arithmetic Mean, Standard Deviation, t test, Analysis of Varience, Pearson Corelation and Scheffe test were used to analyze the data quantitatively.The data which is obtained from the research, find out that the marks of self efficacy and engagement & disaffection are high, there is a strong positive relationship between these motivational features, success and class level has a meaningful effect on self efficacy and engagement & disaffection.Key Words: Science and Tecnology, Self Efficacy Perception and Engagement & Disaffection.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim II. kademe öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersi öz yeterlik algıları ve etkin katılımları
dc.title.alternativeThe secondary school students' self efficacy perceptions and engagement & disaffection in Science and Tecnology course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmActive learning methods
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.identifier.yokid461116
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356343
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess