Cumhuriyetten günümüze uygulanmış olan ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programlarında seyahatnamelerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Cumhuriyetten günümüze kadar uygulanan Sosyal Bilgiler öğretim programı ve programın amaç ve konuları seyahatnamelere göre incelenmiştir. Bu nedenle çalışmada, tarama modeli içerisinde yer alan tarihsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada, tarihsel yöntem kullanıldığından veri kaynakları, 1923?ten günümüze kadar yayımlanmış olan konu ile ilgili yazılı materyallerden oluşmaktadır. Araştırmada, 1938 ve 1949 ortaokul programları, 1970 Sosyal Bilgiler öğretim programı, 1985 ortaokul programları Milli Tarih ve Milli Coğrafya programları ve 1998 ve 2005 Sosyal Bilgiler öğretim programları incelenmiştir.Genel olarak bu araştırmada, altıncı ve yedinci sınıf ikinci kademe Sosyal Bilgiler öğretim programlarının hedef ve hedef davranışlarda, içerik, eğitim durumları ve sınama durumlarında seyahatnamelerle ilgili hangi tür değişim ve gelişimlerin olduğu sorusuna yanıt aramaya çalışılmıştır.Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. I. Bölümde ?Giriş?, II. Bölümde ?Kuramsal Bilgiler ve İlgili Araştırmalar?, III. Bölümde ?Yöntem?, IV. Bölümde ?Bulgular ve Yorumlar?, V. Bölümde ?Sonuçlar ve Öneriler? bulunmaktadır. Araştırmanın kuramsal temelini açıklamak için Sosyal Bilgilerin anlamı, tanımı ve amacı, Sosyal Bilgilerin tarihi gelişimi ve seyahatnamelerin tanımı detaylı olarak araştırılmış ve açıklanmıştır. Araştırmada yararlanılan kaynaklar kaynakçada gösterilmiş ve araştırma tamamlanmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Sosyal Bilgiler öğretim programı, program değerlendirme, eğitim programı, seyahatname, Evliya Çelebi. In this study, secondary school Social Studies Curriculum set from the proclamation of the republic until today and purposes and topics of curriculum have been examined according to travel books. So historical method was conducted. The data in study consist of related written materials published from 1923 to nowadays.In the study 1938 and 1949 Secondary School Curriculums, 1970 Secondary School Social Studies Curriculum, 1985 Secondary School Curriculum of National History and Geography, 1998 and 2005 Secondary School Social Studies Curriculum were examined.Generally it is tried to find answer in this study what kind changes and developments became related to travel books in the aims and aimed behaviors, content, education situation and examining situation in the sixth and seventh class of the secondary school social studies curriculum.The research includes five parts. The first part is ?Introduction?, the second part is ?Theoretical Information and Relevant Publication?, the third part is ?Method?, the forth part is ?Inventions and Comments?, and the fifth part is ?Results and Suggestions. To reveal theoretical bases of study, definition, meaning and purposes of Social Studies and its historical development and definition of travel books in details have been researched and explained. Sources used are also given in references and study has been completed.There are several suggestions in parallel with the results that gained from the research.Key Words: Social Studies Curriculum, Program Evaluation, Curriculum, travel books, Evliya Çelebi.
Collections