Show simple item record

dc.contributor.advisorDündar, Recep
dc.contributor.authorYakar, Hamza
dc.date.accessioned2020-12-07T07:58:14Z
dc.date.available2020-12-07T07:58:14Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110574
dc.description.abstractBu araştırmada, Cumhuriyetten günümüze kadar uygulanan Sosyal Bilgiler öğretim programı ve programın amaç ve konuları seyahatnamelere göre incelenmiştir. Bu nedenle çalışmada, tarama modeli içerisinde yer alan tarihsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada, tarihsel yöntem kullanıldığından veri kaynakları, 1923?ten günümüze kadar yayımlanmış olan konu ile ilgili yazılı materyallerden oluşmaktadır. Araştırmada, 1938 ve 1949 ortaokul programları, 1970 Sosyal Bilgiler öğretim programı, 1985 ortaokul programları Milli Tarih ve Milli Coğrafya programları ve 1998 ve 2005 Sosyal Bilgiler öğretim programları incelenmiştir.Genel olarak bu araştırmada, altıncı ve yedinci sınıf ikinci kademe Sosyal Bilgiler öğretim programlarının hedef ve hedef davranışlarda, içerik, eğitim durumları ve sınama durumlarında seyahatnamelerle ilgili hangi tür değişim ve gelişimlerin olduğu sorusuna yanıt aramaya çalışılmıştır.Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. I. Bölümde ?Giriş?, II. Bölümde ?Kuramsal Bilgiler ve İlgili Araştırmalar?, III. Bölümde ?Yöntem?, IV. Bölümde ?Bulgular ve Yorumlar?, V. Bölümde ?Sonuçlar ve Öneriler? bulunmaktadır. Araştırmanın kuramsal temelini açıklamak için Sosyal Bilgilerin anlamı, tanımı ve amacı, Sosyal Bilgilerin tarihi gelişimi ve seyahatnamelerin tanımı detaylı olarak araştırılmış ve açıklanmıştır. Araştırmada yararlanılan kaynaklar kaynakçada gösterilmiş ve araştırma tamamlanmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Sosyal Bilgiler öğretim programı, program değerlendirme, eğitim programı, seyahatname, Evliya Çelebi.
dc.description.abstractIn this study, secondary school Social Studies Curriculum set from the proclamation of the republic until today and purposes and topics of curriculum have been examined according to travel books. So historical method was conducted. The data in study consist of related written materials published from 1923 to nowadays.In the study 1938 and 1949 Secondary School Curriculums, 1970 Secondary School Social Studies Curriculum, 1985 Secondary School Curriculum of National History and Geography, 1998 and 2005 Secondary School Social Studies Curriculum were examined.Generally it is tried to find answer in this study what kind changes and developments became related to travel books in the aims and aimed behaviors, content, education situation and examining situation in the sixth and seventh class of the secondary school social studies curriculum.The research includes five parts. The first part is ?Introduction?, the second part is ?Theoretical Information and Relevant Publication?, the third part is ?Method?, the forth part is ?Inventions and Comments?, and the fifth part is ?Results and Suggestions. To reveal theoretical bases of study, definition, meaning and purposes of Social Studies and its historical development and definition of travel books in details have been researched and explained. Sources used are also given in references and study has been completed.There are several suggestions in parallel with the results that gained from the research.Key Words: Social Studies Curriculum, Program Evaluation, Curriculum, travel books, Evliya Çelebi.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleCumhuriyetten günümüze uygulanmış olan ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programlarında seyahatnamelerin incelenmesi
dc.title.alternativeThe examiation of travel books in teaching social sciences in primary schools applied beginnig from the fondation of republic
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmEvliya Çelebi
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSeyahatname
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid10008123
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid333803
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess