Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Subject "Academic achievement"
Now showing items 1-9 of 9
-
Aktif öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına, derse yönelik tutumlarına ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi: Bir meta-analiz çalışması
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-28)Bu araştırmanın amacı; aktif öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarıları, derslere yönelik tutumları ve öğrenilenlerin kalıcılığı üzerindeki etkisini inceleyen deneysel ve yarı deneysel çalışmaların ulaştığı ... -
Argümantasyona dayalı öğretimin 7. sınıf öğrencilerinin kuvvet, iş ve enerji ilişkisini anlamalarına etkisi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-16)Bu çalışmanın temel amacı, argümantasyona dayalı öğretimin öğrencilerin fen bilimleri `Kuvvet, İş ve Enerji `ünitesindeki başarıları üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu çalışma 84 ortaokul 7. Sınıf öğrencisi ile ... -
Harmanlanmış öğrenme ortamının öğretmen adaylarının akademik başarısına, ders çalışma alışkanlıklarına ve güdülenme düzeylerine etkisi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, harmanlanmış öğrenme ortamının öğretmen adaylarının başarısına, ders çalışma alışkanlıklarına ve güdülenmeleri üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Bu Araştırmaya, 2012 – 2013 öğretim yılı bahar ... -
İstasyon tekniğinin 6. sınıf madde ve ısı ünitesindeki öğrenci başarısına etkisi ve öğrencilerin tekniğe ilişkin görüşleri
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-22)Bu çalışmanın amacı geleneksel öğretim yönteminin ve istasyon tekniğinin 6. sınıf Madde ve Isı Ünitesindeki öğrenci başarısına etkilerinin karşılaştırılması ve tekniğe yönelik öğrenci görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın ... -
Matematik ve fen bilimleri öğretiminde akıllı tahta kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi üzerine bir meta-analiz çalışması
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-23)Bu araştırmada matematik ve fen bilimleri öğretiminde akıllı tahta kullanımının öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisini incelemek amacıyla meta-analiz çalışması yapılmıştır. Araştırmada 2008-2018 yılları ... -
Öğrenme kutuları destekli buluş yoluyla öğretim stratejisinin 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına, fen öğrenme becerisine ve fene yönelik tutuma etkisi: Vücudumuzun bilmecesini çözelim ünitesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-10)Bu çalışmada `Vücudumuzun Bilmecesini Çözelim` ünitesi için öğrenme kutuları destekli buluş yoluyla öğretim stratejisinin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, fene yönelik tutumlarına ve fen öğrenme ... -
Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin fen derslerindeki akademik başarılarına ve fen derslerine yönelik tutumlarına etkisi: Bir meta-analiz çalışması
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada proje tabanlı öğrenme (PTÖ) yaklaşımının, öğrencilerin fen derslerindeki akademik başarılarına ve fen derslerine yönelik tutumlarına etkisini belirlemek amacıyla bir meta-analiz çalışması yapılmıştır. Bunun ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin geometri problemi kurma becerilerinin incelenmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-30)Bu araştırmanın amacı, sekizinci sınıf öğrencilerinin farklı problem kurma durumlarında geometri problemi kurma becerilerini belirlemek, bu becerileri cinsiyet, anne-baba eğitim durumu, genel akademik başarı, matematik ... -
Web tabanlı uzaktan eğitimin meslek yüksekokulu öğrencilerinin internet programcılığı 2 dersindeki akademik başarılarına etkisi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı uzaktan eğitimin gelişmiş bir şekli olan Web Tabanlı Uzaktan Eğitimin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisini incelemektir. Deney grubu öğrencilerine İnternet Programcılığı 2 dersinde Web Tabanlı ...