Uzaktan eğitim uygulamalarının etkililiği üzerine bir araştırma (İnönü Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi İlahiyat Lisans Tamamlama Programı örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, İnönü Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi İlahiyat Lisans Tamamlama Programında yürütülen derslerin etkililiği hakkında genel bir görüş elde etmektir. Bu genel amacı gerçekleştirmek için, programa devam eden öğrencilerin yaş, cinsiyet, meslek gibi kişisel durumları, verilen eğitimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi, öğrencilerin akademik başarılarının cinsiyete, medeni durumlarına, mesleklerine, mezun oldukları lise türlerine, çalıştıkları yerlere, doğduğu yerlere, kıdemlerine, yaşlarına, çocuk sayılarına göre farklılıkları değerlendirilmiştir.Bu araştırma, İnönü Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi İlahiyat Lisans Tamamlama Programlarının Etkililiğini ölçmeyi amaçladığından yarı deneysel olarak tasarlanmıştır. 2012-2013 akademik yılı güz döneminde Uzaktan Eğitim Merkezi İlahiyat Lisans Tamamlama Programı İslam Ahlak Felsefesi Dersine katılan toplam 163 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Öğrencilerin cinsiyet, medeni durum, çocuk sayıları, meslekleri, kıdemleri, yaşları, mezun oldukları lise, çalıştıkları yer, doğum yerlerine göre akademik başarılarına etkileri araştırılmıştır. Araştırmanın alt problemlerini test etmek için tek gruplu öntest-sontest model deseni kullanılmıştır. Tek grup öntest-sontest deseni için verilerin analizinde ilişkili ortalamalar t testi uygulanmıştır. t testi ön test ve son test ortalamalarının farkının manidar olup olmadığını gösterir. Her deneğin iki ayrı ölçümü bulunduğundan ilişkili t testi kullanılır.Anahtar Sözcükler: Uzaktan Eğitim, İLİTAM (İlahiyat Lisans Tamamlama), Yarı Deneysel, Web The overall objective of the research is to get a general opinion on the effectiveness of the courses conducted in Theology Degree Completion Program at Inonu University Distance Education Centre. To achieve this overall objective, personal status such as age, gender, occupation of the students attending the program, the effect of the given education to students' academic success, the differences between students academic successes according to gender and occupation have been evaluated.This research has been designed to be quasi-experimental since it aims to measure the effectiveness of Theology Degree Completion program at İnonu University. 2012-2013 academic year fall semester Distance Education Centre in Theology degree Completion Program for Islamic Moral Philosophy Course, participating in a total of 163 students. Students gender, marital status, number of children, occupation, seniority, age, graduated from high school, work place, place of birth according to their impact on their academic success were investigated. In order to test the sub-problems, one group pretest-posttest study design has been used. Relational average t-test has been applied in the analysis of data related to a single group pretest-posttest design. t-test indicates whether the difference of the average pre-test and post-test whether is significant or not. Relational t-test has been used since each subject has two measures.Keywords: Distance Learning, ILITAM (Theology Under graduation Completion Programme), Semi-Empirical, Web
Collections