Show simple item record

dc.contributor.advisorArıbaş, Sebahattin
dc.contributor.authorKilinç, Murat
dc.date.accessioned2020-12-07T07:55:28Z
dc.date.available2020-12-07T07:55:28Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110312
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı, İnönü Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi İlahiyat Lisans Tamamlama Programında yürütülen derslerin etkililiği hakkında genel bir görüş elde etmektir. Bu genel amacı gerçekleştirmek için, programa devam eden öğrencilerin yaş, cinsiyet, meslek gibi kişisel durumları, verilen eğitimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi, öğrencilerin akademik başarılarının cinsiyete, medeni durumlarına, mesleklerine, mezun oldukları lise türlerine, çalıştıkları yerlere, doğduğu yerlere, kıdemlerine, yaşlarına, çocuk sayılarına göre farklılıkları değerlendirilmiştir.Bu araştırma, İnönü Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi İlahiyat Lisans Tamamlama Programlarının Etkililiğini ölçmeyi amaçladığından yarı deneysel olarak tasarlanmıştır. 2012-2013 akademik yılı güz döneminde Uzaktan Eğitim Merkezi İlahiyat Lisans Tamamlama Programı İslam Ahlak Felsefesi Dersine katılan toplam 163 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Öğrencilerin cinsiyet, medeni durum, çocuk sayıları, meslekleri, kıdemleri, yaşları, mezun oldukları lise, çalıştıkları yer, doğum yerlerine göre akademik başarılarına etkileri araştırılmıştır. Araştırmanın alt problemlerini test etmek için tek gruplu öntest-sontest model deseni kullanılmıştır. Tek grup öntest-sontest deseni için verilerin analizinde ilişkili ortalamalar t testi uygulanmıştır. t testi ön test ve son test ortalamalarının farkının manidar olup olmadığını gösterir. Her deneğin iki ayrı ölçümü bulunduğundan ilişkili t testi kullanılır.Anahtar Sözcükler: Uzaktan Eğitim, İLİTAM (İlahiyat Lisans Tamamlama), Yarı Deneysel, Web
dc.description.abstractThe overall objective of the research is to get a general opinion on the effectiveness of the courses conducted in Theology Degree Completion Program at Inonu University Distance Education Centre. To achieve this overall objective, personal status such as age, gender, occupation of the students attending the program, the effect of the given education to students' academic success, the differences between students academic successes according to gender and occupation have been evaluated.This research has been designed to be quasi-experimental since it aims to measure the effectiveness of Theology Degree Completion program at İnonu University. 2012-2013 academic year fall semester Distance Education Centre in Theology degree Completion Program for Islamic Moral Philosophy Course, participating in a total of 163 students. Students gender, marital status, number of children, occupation, seniority, age, graduated from high school, work place, place of birth according to their impact on their academic success were investigated. In order to test the sub-problems, one group pretest-posttest study design has been used. Relational average t-test has been applied in the analysis of data related to a single group pretest-posttest design. t-test indicates whether the difference of the average pre-test and post-test whether is significant or not. Relational t-test has been used since each subject has two measures.Keywords: Distance Learning, ILITAM (Theology Under graduation Completion Programme), Semi-Empirical, Weben_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleUzaktan eğitim uygulamalarının etkililiği üzerine bir araştırma (İnönü Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi İlahiyat Lisans Tamamlama Programı örneği)
dc.title.alternativeThe effectiveness of distance education a research on `İnönü University Distance Education Centre of Theology Degree Completion Program Example`
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmİnönü University
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmDistance education
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmEffectiveness
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid10064314
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid384746
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess