Show simple item record

dc.contributor.advisorKana, Fatih
dc.contributor.authorKoşcu Deniz, Gülsüm
dc.date.accessioned2020-12-07T07:50:45Z
dc.date.available2020-12-07T07:50:45Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109946
dc.description.abstractYabancı dil bilmenin zorunluluk haline geldiği günümüzde Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin sayısında hızla artış gözlenmektedir. Bu çerçevede yabancı dil olarak Türkçe öğretmek amacıyla açılan kurumlar ve hazırlanan ders kitaplarının sayısı da artmıştır. Türkçenin yabancı dil olarak öğretildiği bu kurumlarda gerek öğretmenlerin gerek yeni bir dil öğrenen yabancı öğrencilerin güçlüklerle karşılaştıkları dil bilgisi konularından birisi de fiilimsilerdir. Yabancı dil olarak Türkçe öğretimine katkı sağlamak amacıyla hazırlanan bu tez çalışmasında yabancı dil olarak Türkçe öğretimi bağlamında fiilimsilerin (sıfat-fiil, zarf-fiil, isim-fiil) öğretimi; Gazi Üniversitesi Türkçe Öğrenim, Araştırma ve Uygulama Merkezi (TÖMER)'nde yabancılara Türkçe öğretilirken kullanılan `Yabancılar İçin Türkçe (B2 Orta Düzey)` ve `Yabancılar İçin Türkçe Dil Bilgisi (B2-C1 Düzeyi)` ders kitapları temel alınarak incelenmiştir. Fiilimsilerin öğretiminde kullanılan dil bilgisi kitabındaki örneklerin, uygulamaların ve ders kitabındaki metinlerin dil öğretme amacına yönelik uygunlukları değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractAs it becomes a necessity to speak foreign language today, rapidly increasing number of people are learning Turkish as a foreign language. Together with this increase the number of institutes and textbooks prepared for teaching Turkish as a foreign language has also increased. In this institutions where Turkish is taught as a foreign language, one of the subjects which causes difficulty both for teachers and foreign students trying to learn a new language is verbals. In this thesis study prepared for contributing to Turkish learning as a foreign language, teaching verbals under the scope of teaching Turkish to foreigners (verbal adjective, verbal adverb, verbal noun) by taking `Yabancılar İçin Türkçe (B2 Orta Düzey)` ve `Yabancılar İçin Türkçe Dil Bilgisi (B2-C1 Düzeyi)` (Turkish for foreigners - B2 medium level and Turkish grammer for foreigners - B2-C1 level) text books that are used in Gazi University Turkish Learning, Research and Application Center (TOMER) which are used for teaching Turkish to foreigners, into consideration. The compatibility of the examples and applications in grammer book and texts in textbook (used for teaching verbals) with language teaching purpose was evaluated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde fiilimsilerin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of verbals in Turkish education as foreign language
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGrammar-verb
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmVerbals
dc.subject.ytmGrammar
dc.identifier.yokid10122584
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471032
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess