Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Fatih
dc.contributor.authorÇelik, Gürkan
dc.date.accessioned2020-12-07T07:48:19Z
dc.date.available2020-12-07T07:48:19Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-08-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109756
dc.description.abstractTeknoloji, artık hayatımızın her alanında bize kolaylıklar sağlayan ve hayat standartlarımızı yükselten bilgi ve araçların tümü olarak tanımlanabilir. Bu nedenle teknolojinin eğitim ve öğretim alanına girmesi kısa zamanda gerçekleşmiştir. Eğitim teknolojileri; öğrenme-öğretme süreçlerinin oluşturulması, analiz edilerek eksikliklerinin giderilmesi, süreçlerin uygulamaya konulması ve daha sonra bu süreçlerden dönüt alınması olarak da tanımlanabilir (Yaylacı ve Yaylacı, 1999). Eğitim ve öğretim hayatına bir çok kolaylık getirmesi eğitim ve teknolojiyi ayrılmaz bir bütün haline getirmiştir. Böyle bir ortamda teknolojinin eğitimle harmanlanmasında en büyük yükü taşıyan öğretmenlerdir. Teknolojinin sınıf ortamında kullanılması, öğrencilerin ilgi ve dikkatini çekecek şekilde sunumu, bu bağlamdaki yöntem ve tekniklerin uygulanması hususunda öğretmenlerin gerçekleştirmesi gereken ek sorumluluklar ortaya çıkmıştır. Bu sorumlulukların üstesinden gelinmesinde öğretmenlerin teknoloji kullanım yeterlilikleri büyük önem arz etmektedir. Bu çalışma, X ve Y kuşağı branş öğretmenlerinin eğitim teknolojileri kullanım düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel yöntemlerden olan anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kırklareli Lüleburgaz ilçesinde bulunan ortaokullardan uygun örnekleme yoluyla seçilen 153 branş öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Rukiye Bayraktar tarafından geliştirilmiş olan ''Eğitim Teknolojileri Yeterlilik Belirleme Ölçeği'' kullanılmıştır. Bu araştırmada elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir
dc.description.abstractdaha Sonra doldurulacaktıren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim branş öğretmenlerinin eğitim teknolojileri kulllanım düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeDetermining of the adequacy level in educational technology of primary school branch teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-16
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTechnology literacy
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.identifier.yokid10146636
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471029
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess