Show simple item record

dc.contributor.advisorTekin, Mustafa
dc.contributor.authorKuru, Mehmet Emrah
dc.date.accessioned2020-12-07T07:43:50Z
dc.date.available2020-12-07T07:43:50Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109469
dc.description.abstractBu tezin amacı, Türkiye'deki İngilizce öğretmen adaylarının ve meslek lisesi öğrencilerinin İngilizce derslerinde Türkçe kullanımına yönelik bakış açılarını karşılaştırmalı olarak ortaya koymaktır. Ayrıca İngilizce derslerinde; hangi İngilizce dil becerileri için Türkçe kullanımını daha yararlı bulduklarını, Türkçe kullanmalarının arkasındaki gerekçelerini, Türkçenin hangi ölçüde kullanıldığını (kullanılması gerektiğini) ve Türkiye'deki İngilizce öğretmen adaylarının İngilizce derslerinde ana dil kullanımıyla ilgili tartışmaların farkında olup olmadığını incelemektedir. Türkiye'deki öğretmen adayları ile meslek lisesi öğrencileri arasındaki bakış açılarının karşılaştırılması yoluyla, aralarındaki farklılıkları ve benzerlikleri t-testleri, ANOVA, post-hoc testi aracılığıyla sınıf düzeyleri de dahil olmak üzere çeşitli faktörlere göre analiz etmiştir. Araştırmaya 182 Türk öğretmen adayı ve 136 meslek lisesi öğrencisi katılmıştır. Çalışma, 2017-2018 akademik yılının sonbahar döneminde 2 anket ve 4 görüşme yapılarak uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, katılımcıların çoğunun İngilizce derslerinde Türkçeyi desteklediklerini ve Türkiye'deki öğretmen adaylarının ve meslek lisesi öğrencilerinin İngilizce derslerinde Türkçe kullanımına ilişkin bakış açıları arasında anlamlı bir farklılık olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to reveal perspectives of EFL teacher candidates versus vocational high school students on the use of Turkish in English courses. It also investigates English language skills for which they find the use of Turkish relatively more useful, their justifications behind the use of Turkish in English courses, to what extent it is (needed to be) used, and whether EFL teacher candidates are aware of the current discussions regarding the use of L1 in English classes. By means of t-tests, ANOVA, a post-hoc test, the study analysed similarities and differences through a comparison of perspectives of EFL teacher candidates versus vocational high school students according to several factors including class levels. The data were backed up by frequencies and face-to-face interviews. A total of 182 EFL teacher candidates and 136 vocational high school students participated in the study. The study was implemented by administering 2 questionnaires and 4 interviews in the fall term of the 2017-2018 academic year. The findings indicated that the majority of the participants support the use of Turkish in English courses, and that there is a significant difference between the perspectives of EFL teacher candidates and vocational high school students on the use of L1 in English courses.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn investigation into perspectives of efl teacher candidates versus vocational high school students on the use of l1 in English classes
dc.title.alternativeMeslek lisesi öğrencilerine karşı Türk İngilizce öğretmen adaylarının İngilizce derslerinde ana dil kullanımına ilişkin bakış açıları üzerine bir araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-09
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmVocational high school students
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmMother tonque
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmLanguage skills
dc.identifier.yokid10144595
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495557
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess