Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzüdoğru, Yeliz
dc.contributor.authorSancak, Kayhan
dc.date.accessioned2020-12-07T07:39:44Z
dc.date.available2020-12-07T07:39:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109340
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı fen bilimleri ve matematik alanlarında öğrenim gören lisans öğrencilerinin fen öğrenimine yönelik motivasyonunun, çevresel farkındalık düzeyleri üzerinde anlamlı bir etki yarattığını ya da yaratmadığını incelemektir. Bunun yanında öğrencilerin fen öğrenimine yönelik motivasyon ve çevresel farkındalık düzeylerinin cinsiyete, mezun olunan lise türüne, bölüme, not ortalamasına, anne mesleğine, baba mesleğine ve aylık hane gelirine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Verilerin toplanmasında Sosyo-Demografik Bilgi Formu, Fen Öğrenimine Yönelik Motivasyon Ölçeği ve Çevre Sorunlarına Yönelik Farkındalık Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde Bağımsız Örneklem t-Testi, ANOVA ve Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda öğrencilerin fen öğrenimine yönelik motivasyon düzeylerinin mezun olunan lise türüne, anne mesleğine ve aylık hane gelirine göre anlamlı bir farklılık göstermediği fakat cinsiyete, okunan bölüme, not ortalamasına ve baba mesleğine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir.Elde edilen veriler sonucunda öğrencilerin çevre sorunlarına yönelik farkındalık düzeylerinin cinsiyete, mezun olunan lise türüne, anne mesleğine ve aylık hane gelirine göre anlamlı bir farklılık göstermediği fakat okunan bölüme, not ortalamasına ve baba mesleğine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir.Bir diğer sonuç ise öğrencilerin fen öğrenimine yönelik motivasyon düzeyleri ile çevre sorunlarına yönelik farkındalık düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olduğunun belirlenmiş olmasıdır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate whether the motivation of science students studying science and mathematics has a significant effect on environmental awareness levels. In addition, it was aimed to examine whether the motivation and environmental awareness levels of the students towards science learning differed significantly according to gender, graduated high school type, department, grade point average, mother's profession, father's profession and monthly house holdin come. Socio-Demographic Information Form, Motivation Scale for Science Learning and Awareness Scale for Environmental Problems were used for data collection. Independent samples T-Test, ANOVA and Pearson Correlation Analysis were used to analyze the data.As a result of the study, it was determined that the students' motivation levels for science learning did not show a significant difference according to the high school type, maternal occupation and monthly house holding come.As a result of the study, it was determined that students' awareness of environmental problems did not show a significant difference according to gender, graduated high school type, mother's profession and monthly house holding come, but it showed a significant difference according to the department, grade point average and father's profession.As a result of the study, it was determined that there was a significant relationship between the motivation levels and the awareness levels of the students about the learning of science.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen öğrenimine yönelik motivasyon ve çevre farkındalığı arasındaki ilişki
dc.title.alternativeConnection between motivation and environment awareness devoted to learning science
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-30
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10252800
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid598522
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess