Sınıfında özel gereksinimli çocuk bulunan okul öncesi öğretmenlerinin uyarlamalar ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, sınıfında özel gereksinimli çocuk bulunan okul öncesi öğretmenlerinin, etkinlikler sırasında gerçekleştirilebilecek uyarlamalar ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda belirlenen sorulara yanıt alabilmek için nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Katılımcılar, Çanakkale il merkezindeki okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan ve sınıfında özel gereksinimli çocuk bulunan sekiz öğretmenden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış ve elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, okul öncesi öğretmenlerinin sınıflarında bulunan özel gereksinimli çocuklara yönelik çeşitli çalışmalar yaptıklarını dile getirdikleri; ancak uyarlamalar konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıklarını belirttikleri görülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgular alanyazında ulaşılan bulgularla ilişkilendirilmiştir. Uygulamaya yönelik olarak lisans programlarındaki özel eğitim ve kaynaştırma derslerinin içeriğinin geliştirilmesi, öğretmenlerin hizmetiçi eğitim ve seminerler aracılığıyla uyarlamalar konusunda bilgilendirilmesi, rehber/uzman öğretmenlerle işbirlirliği içinde çalışmalar yapılması, destek/özel eğitim sınıflarının açılması; ileride yapılacak araştırmalara yönelik olarak ise uyarlamalar konusunda araştırmaların artırılması, farklı veri toplama araçları kullanılarak araştırmanın tekrarlanması, çalışmanın farklı illerde yürütülmesi, nicel çalışmalar tasarlanması gibi önerilerde bulunulmuştur. The aim of this study is to determine the opinions of preschool teachers of children with special needs about adaptations that can be performed during the activities. In order to get answers to the questions determined for this purpose, a case study was used in qualitative research designs. The participants were eight teachers working in preschool education centers in Çanakkale city center. Teachers have at least one child with special needs in their classrooms. Semi-structured interview technique was used to collect data and the obtained data were analyzed descriptively. As a result of the research, it was stated that preschool teachers carried out various studies for children with special needs in their classes; however, they did not have sufficient information about adaptations. The findings of the research were correlated with the findings of the literature. t may be suggested to improve the content of special education and mainstreaming courses in undergraduate programs, to inform teachers about adaptations through in-service trainings and seminars, to work in collaboration with guidance/expert teachers, and to provide support/special education classes. For future researches, it was proposed to increase the researches on adaptations, to repeat the research using different data collection tools, to conduct the study in different provinces, and to design quantitative studies on adaptations.
Collections