Show simple item record

dc.contributor.advisorSönmez Kartal, Mine
dc.contributor.authorKorkmaz Ersan, Vahide Dilşad
dc.date.accessioned2020-12-07T07:37:32Z
dc.date.available2020-12-07T07:37:32Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109280
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıfında özel gereksinimli çocuk bulunan okul öncesi öğretmenlerinin, etkinlikler sırasında gerçekleştirilebilecek uyarlamalar ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda belirlenen sorulara yanıt alabilmek için nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Katılımcılar, Çanakkale il merkezindeki okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan ve sınıfında özel gereksinimli çocuk bulunan sekiz öğretmenden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış ve elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, okul öncesi öğretmenlerinin sınıflarında bulunan özel gereksinimli çocuklara yönelik çeşitli çalışmalar yaptıklarını dile getirdikleri; ancak uyarlamalar konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıklarını belirttikleri görülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgular alanyazında ulaşılan bulgularla ilişkilendirilmiştir. Uygulamaya yönelik olarak lisans programlarındaki özel eğitim ve kaynaştırma derslerinin içeriğinin geliştirilmesi, öğretmenlerin hizmetiçi eğitim ve seminerler aracılığıyla uyarlamalar konusunda bilgilendirilmesi, rehber/uzman öğretmenlerle işbirlirliği içinde çalışmalar yapılması, destek/özel eğitim sınıflarının açılması; ileride yapılacak araştırmalara yönelik olarak ise uyarlamalar konusunda araştırmaların artırılması, farklı veri toplama araçları kullanılarak araştırmanın tekrarlanması, çalışmanın farklı illerde yürütülmesi, nicel çalışmalar tasarlanması gibi önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the opinions of preschool teachers of children with special needs about adaptations that can be performed during the activities. In order to get answers to the questions determined for this purpose, a case study was used in qualitative research designs. The participants were eight teachers working in preschool education centers in Çanakkale city center. Teachers have at least one child with special needs in their classrooms. Semi-structured interview technique was used to collect data and the obtained data were analyzed descriptively. As a result of the research, it was stated that preschool teachers carried out various studies for children with special needs in their classes; however, they did not have sufficient information about adaptations. The findings of the research were correlated with the findings of the literature. t may be suggested to improve the content of special education and mainstreaming courses in undergraduate programs, to inform teachers about adaptations through in-service trainings and seminars, to work in collaboration with guidance/expert teachers, and to provide support/special education classes. For future researches, it was proposed to increase the researches on adaptations, to repeat the research using different data collection tools, to conduct the study in different provinces, and to design quantitative studies on adaptations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıfında özel gereksinimli çocuk bulunan okul öncesi öğretmenlerinin uyarlamalar ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeThe opinions of preschool teachers of children with special needs about adaptations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-02
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10283223
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid598994
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess