Ortaokul öğrencilerinin eğitsel bilgisayar oyunları destekli kodlama öğrenimine yönelik tutumlarının incelenmesi: Çanakkale ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin eğitsel bilgisayar oyunları destekli kodlama öğrenimine yönelik tutumlarını incelemektir. Bu kapsamda, Çanakkale merkez ilçede yer alan ve araştırma evrenine dâhil edilmiş olan ortaokullarda, 901 öğrenci ile anket çalışması yapılmıştır. Yapılan anket çalışmasında öncelikli olarak ortaokul öğrencilerinin bilgisayar destekli kodlama öğrenimine yönelik tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Ardından bu tutumların cinsiyete, yaşa ve sınıf düzeylerine göre anlamlı farklılıklar gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırmada, Eğitsel Bilgisayar Oyunları Destekli Kodlama Öğrenimine Yönelik Tutum Ölçeği (EBODKÖYT-Ö) kullanılmıştır. Yapılan çalışmada kullanılan verilerin normal dağılıp dağılmadığını tespit edebilmek amacıyla Kolmogorov-Smirnov (K-S) testi uygulanmış ve kullanılan veri setinin normal dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca cinsiyet değişkeninde iki grup olduğundan t testi, yaş ve sınıf düzeylerinde ikiden fazla alt grup olduğundan F testi (One Way Anova) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrenci tutumlarının yaş, cinsiyet ve sınıf düzeyine göre anlamlı bir şekilde farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Programlama, kodlama, tutum, eğitsel bilgisayar oyunları Determination of Middle School Student's Attitudes towards Educational Computer Games Assisted Learning Coding: Case of Canakkale ProvinceThe aim of this study is to investigate middle school student's attitudes towards educational computer games assisted learning coding. In this frame, questionnaire study was held with 901 students, in the middle schools which take part in central district of Canakkale and included in population. In the questionnaire, middle school student's attitudes towards computer assisted learning coding was tried to be determined. Moreover, whether these attitudes show significant difference in terms of gender, age and class level or not is investigated. In this study, educational computer games assisted learning coding attitude scale (ECGLCAS) is used. To verify whether the data used in the study distributed normally or not Kolmogorov-Smirnov (K-S) test is applied and it is verified that the used data set follows normal distribution. Furthermore, since there are two groups in gender variable t-test, more than two subgroups in age and class level f-test (One Way Anova) is applied. As a result of the research, it is determined that the attitudes of the students show significant difference in terms of age, gender and class level.Key words: programming, coding, attitude, educational computer games
Collections