Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Rauf
dc.contributor.authorGüven, Ayşenur
dc.date.accessioned2020-12-07T07:37:26Z
dc.date.available2020-12-07T07:37:26Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109277
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin eğitsel bilgisayar oyunları destekli kodlama öğrenimine yönelik tutumlarını incelemektir. Bu kapsamda, Çanakkale merkez ilçede yer alan ve araştırma evrenine dâhil edilmiş olan ortaokullarda, 901 öğrenci ile anket çalışması yapılmıştır. Yapılan anket çalışmasında öncelikli olarak ortaokul öğrencilerinin bilgisayar destekli kodlama öğrenimine yönelik tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Ardından bu tutumların cinsiyete, yaşa ve sınıf düzeylerine göre anlamlı farklılıklar gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırmada, Eğitsel Bilgisayar Oyunları Destekli Kodlama Öğrenimine Yönelik Tutum Ölçeği (EBODKÖYT-Ö) kullanılmıştır. Yapılan çalışmada kullanılan verilerin normal dağılıp dağılmadığını tespit edebilmek amacıyla Kolmogorov-Smirnov (K-S) testi uygulanmış ve kullanılan veri setinin normal dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca cinsiyet değişkeninde iki grup olduğundan t testi, yaş ve sınıf düzeylerinde ikiden fazla alt grup olduğundan F testi (One Way Anova) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrenci tutumlarının yaş, cinsiyet ve sınıf düzeyine göre anlamlı bir şekilde farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Programlama, kodlama, tutum, eğitsel bilgisayar oyunları
dc.description.abstractDetermination of Middle School Student's Attitudes towards Educational Computer Games Assisted Learning Coding: Case of Canakkale ProvinceThe aim of this study is to investigate middle school student's attitudes towards educational computer games assisted learning coding. In this frame, questionnaire study was held with 901 students, in the middle schools which take part in central district of Canakkale and included in population. In the questionnaire, middle school student's attitudes towards computer assisted learning coding was tried to be determined. Moreover, whether these attitudes show significant difference in terms of gender, age and class level or not is investigated. In this study, educational computer games assisted learning coding attitude scale (ECGLCAS) is used. To verify whether the data used in the study distributed normally or not Kolmogorov-Smirnov (K-S) test is applied and it is verified that the used data set follows normal distribution. Furthermore, since there are two groups in gender variable t-test, more than two subgroups in age and class level f-test (One Way Anova) is applied. As a result of the research, it is determined that the attitudes of the students show significant difference in terms of age, gender and class level.Key words: programming, coding, attitude, educational computer gamesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin eğitsel bilgisayar oyunları destekli kodlama öğrenimine yönelik tutumlarının incelenmesi: Çanakkale ili örneği
dc.title.alternativeExamination of the attitudes of secondary school students towards educational computer games supported coding: The case of Çanakkale province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-09
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10284698
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid590160
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess