Okul öncesi dönem değerler eğitimi uygulama çalışmalarında aile katılımının etkisine yönelik öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında yapılan değerler eğitimi uygulama çalışmalarında aile katılımının etkisine yönelik öğretmen görüşlerinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Bu nedenle araştırma, tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, Çanakkale'deki Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumları ile, Sosyal Hizmetler Müdürlüğüne bağlı özel kreşlerde görev yapan 457 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Bu çalışmayla ilgili çalışmalara rastlanılmış olsa da araştırmanın amaçlarını doğrudan tam olarak sağlayacak bir veri toplama aracına rastlanılmadığından, veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve iki bölümden oluşan `Değerler eğitimi çalışmalarına aile katılımına ilişkin öğretmen görüşleri` ölçeği kullanılmış ayrıca gerekli izinler alınarak 457 okul öncesi öğretmenine uygulanmıştır. In this study, it is aimed to reveal the opinions of teachers about the effect of family participation in the values education implementation practices carried out in public and private preschool institutions affiliated to the Ministry of National Education. Therefore, the research was designed in a survey model. The participants of the study consists of 457 preschool teachers working in public and private preschool institutions affiliated to the Directorate of National Education in Çanakkale and private kindergartens affiliated to the Social Services Directorate. Though there were some other studies related to this study, the `Teachers' Opinions about Family Participation in Values Education` scale developed by the researcher was used as a data collection tool since there was no data collection tool to provide the objectives of the study directly. The scale consisted of two parts and was applied to 457 preschool teachers after getting necessary official permissions.
Collections