Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşar, Mustafa Aydın
dc.contributor.authorKurtbaş, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-07T07:37:13Z
dc.date.available2020-12-07T07:37:13Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109271
dc.description.abstractBu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında yapılan değerler eğitimi uygulama çalışmalarında aile katılımının etkisine yönelik öğretmen görüşlerinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Bu nedenle araştırma, tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, Çanakkale'deki Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumları ile, Sosyal Hizmetler Müdürlüğüne bağlı özel kreşlerde görev yapan 457 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Bu çalışmayla ilgili çalışmalara rastlanılmış olsa da araştırmanın amaçlarını doğrudan tam olarak sağlayacak bir veri toplama aracına rastlanılmadığından, veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve iki bölümden oluşan `Değerler eğitimi çalışmalarına aile katılımına ilişkin öğretmen görüşleri` ölçeği kullanılmış ayrıca gerekli izinler alınarak 457 okul öncesi öğretmenine uygulanmıştır.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to reveal the opinions of teachers about the effect of family participation in the values education implementation practices carried out in public and private preschool institutions affiliated to the Ministry of National Education. Therefore, the research was designed in a survey model. The participants of the study consists of 457 preschool teachers working in public and private preschool institutions affiliated to the Directorate of National Education in Çanakkale and private kindergartens affiliated to the Social Services Directorate. Though there were some other studies related to this study, the `Teachers' Opinions about Family Participation in Values Education` scale developed by the researcher was used as a data collection tool since there was no data collection tool to provide the objectives of the study directly. The scale consisted of two parts and was applied to 457 preschool teachers after getting necessary official permissions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi dönem değerler eğitimi uygulama çalışmalarında aile katılımının etkisine yönelik öğretmen görüşleri
dc.title.alternativePreschool teachers' views on the effect of parent involvement in the values education practices in the preschool education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-03
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10290466
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid599433
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess