Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Abdullah
dc.contributor.authorDoğan, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-07T07:36:24Z
dc.date.available2020-12-07T07:36:24Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109233
dc.description.abstractBu araştırmada ana dili Türkçe olmayan öğrencilerle derslerini sürdüren Türkçe öğretmenlerinin karşılaştıkları zorlukların tespiti yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup elde edilen veriler üzerinden içerik analizi yapılmıştır.Araştırmaya İstanbul ili Esenyurt ilçesinde bulunan ortaokullarda görev yapan ve sınıflarında yabancı öğrenci bulunan 70 Türkçe öğretmeni katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak ilgili araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS programında analiz edilerek yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda Türkçe öğretmenlerinin derslerinde ana dili Türkçe olmayan öğrencilerle Türk öğrencilere aynı eğitim programını uyguladıkları; ders kitapları, çalışma kitapları ve ders notlarının içerik bakımından ana dili Türkçe olan öğrenciler için hazırlanmasından dolayı zorluk yaşadıkları tespit edilmiştir. Farklı seviyelerde Türkçe bilen yabancı öğrencilerin ana dili Türkçe olan öğrencilerle aynı sınıflara yerleştirilmesi sonucu ders esnasında sorunlar yaşadıkları, yabancı öğrencilerin dil öğrenim becerilerinin geliştirilmesine yönelik yeterli etkinlik yapılmadığı, Türkçe öğretmenlerinin yabancılara Türkçe eğitimi konusunda (çoğunlukla) eğitim almadıkları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: MEB, Türkçe öğretmeni, Türkçe öğretimi, yabancı dil olarak Türkçe öğretimi, Türkçe öğretimi sorunları.
dc.description.abstractIn this research, it is determined the challenges of non-Turkish language students and Turkish teachers attending the courses. Qualitative research method is used and content analysis has been used in the research.70 teachers of Turkish teachers who work in Secondary schools in İstanbul Esenyurt and have foreign students in their classes have participated the research. In the research, a semi-strutted interview form developed by the relevant researcher was used as a data collection tool. The data of the research was interpreted by analyzing in SPSS program.As a result of the research, they applied the same education program to non-native Turkish students and Turkish students in Turkish teachers' courses, prepared for students whose mother tongue is Turkish, the problems of the course books, study books and course grades for the preparation of the language of the students for the language are determined. It was seen that the place of problems for the development of the language learning skills of the foreign students that have problems during the course as the results of placing foreign language students with the language of Turkish language students at the different levels, there is no enough activity for improving the language learning skills of foreign students and Turkish teachers did not receive training for foreigners in Turkısh education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.titleYabancı dil olarak Türkçe öğretiminde MEB öğretmenlerinin yaşadıkları zorluklar (Esenyurt örneği)
dc.title.alternativeDifficulties of MEB teachers in Turkish language teaching as a foreign language (Esenyurt example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-02
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10286166
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid599041
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess