Show simple item record

dc.contributor.advisorTimur, Betül
dc.contributor.authorKizilot, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-07T07:35:44Z
dc.date.available2020-12-07T07:35:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109197
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının entegre FeTeMM öğretimi yönelimlerini ve FeTeMM farkındalıklarını belirlemektir. Bu çalışma 2018 - 2019 öğretim yılında devlet üniversitelerinin fen bilgisi bölümünde öğrenim gören öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya toplam olarak 337 öğretmen adayı katılmıştır. Bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çevik (2017) aracılığıyla geliştirilen `FeTeMM Farkındalık Ölçeği` ve Lin ve Williams (2015) tarafından geliştirilen Hacıömeroğlu ve Bulut (2016) tarafından Türkçeye adapte edilen `Entegre FeTeMM Öğretimi Yönelim Ölçeği` veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Fen bilgisi öğretmen adaylarının entegre FeTeMM öğretimi yönelimleri ve FeTeMM farkındalıkları bağımsız örneklemler t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile değerlendirilmiştir. Sonuçlar öğretmen adaylarının FeTeMM farkındalıklarının ve FeTeMM öğretimi yönelimlerinin cinsiyete ve sınıf düzeyine göre istatistiksel olarak anlamlı değiştiğini göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Fen, teknoloji, mühendislik, matematik, (STEM), farkındalık
dc.description.abstractThe aim of the present study was to investigate pre-service science teachers' STEM intentions level and their awareness toward STEM. This study was carried out with pre-service science teachers studying in science department of public universities in 2018 - 2019academic year. A total of 337 pre-service teachers participated in the study.In this study, descriptive survey model was used. The `STEM Awareness Scale` developed by Çevik (2017) and `Integrative STEM Teaching Intention Questionnaire` developed by Lin and Williams (2015) and adapted to Turkish by Hacıömeroğlu and Bulut (2016) were used as data collection tools. Independent samples t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) was used to assess pre-service science teachers' STEM intention levels and STEM awareness. The results showed that pre-service teachers' STEM intention levels and awareness of STEM changed statistically significant according to their gender and grade levels.Key Words: Science, Technology, Engineering, Mathematics (STEM), Awareness.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarının entegre Fetemm öğretimi yönelimlerinin ve Fetemm farkındalıklarının belirlenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-15
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10310358
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid602578
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess