Fen bilgisi öğretmen adaylarının entegre Fetemm öğretimi yönelimlerinin ve Fetemm farkındalıklarının belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Timur, Betül | |
dc.contributor.author | Kizilot, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:35:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:35:44Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109197 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının entegre FeTeMM öğretimi yönelimlerini ve FeTeMM farkındalıklarını belirlemektir. Bu çalışma 2018 - 2019 öğretim yılında devlet üniversitelerinin fen bilgisi bölümünde öğrenim gören öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya toplam olarak 337 öğretmen adayı katılmıştır. Bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çevik (2017) aracılığıyla geliştirilen `FeTeMM Farkındalık Ölçeği` ve Lin ve Williams (2015) tarafından geliştirilen Hacıömeroğlu ve Bulut (2016) tarafından Türkçeye adapte edilen `Entegre FeTeMM Öğretimi Yönelim Ölçeği` veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Fen bilgisi öğretmen adaylarının entegre FeTeMM öğretimi yönelimleri ve FeTeMM farkındalıkları bağımsız örneklemler t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile değerlendirilmiştir. Sonuçlar öğretmen adaylarının FeTeMM farkındalıklarının ve FeTeMM öğretimi yönelimlerinin cinsiyete ve sınıf düzeyine göre istatistiksel olarak anlamlı değiştiğini göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Fen, teknoloji, mühendislik, matematik, (STEM), farkındalık | |
dc.description.abstract | The aim of the present study was to investigate pre-service science teachers' STEM intentions level and their awareness toward STEM. This study was carried out with pre-service science teachers studying in science department of public universities in 2018 - 2019academic year. A total of 337 pre-service teachers participated in the study.In this study, descriptive survey model was used. The `STEM Awareness Scale` developed by Çevik (2017) and `Integrative STEM Teaching Intention Questionnaire` developed by Lin and Williams (2015) and adapted to Turkish by Hacıömeroğlu and Bulut (2016) were used as data collection tools. Independent samples t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) was used to assess pre-service science teachers' STEM intention levels and STEM awareness. The results showed that pre-service teachers' STEM intention levels and awareness of STEM changed statistically significant according to their gender and grade levels.Key Words: Science, Technology, Engineering, Mathematics (STEM), Awareness. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilgisi öğretmen adaylarının entegre Fetemm öğretimi yönelimlerinin ve Fetemm farkındalıklarının belirlenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-15 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10310358 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 602578 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |