Sanat eğitimi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın başlıca amacı Güzel Sanatlar Fakültesi ve Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarını karşılaştırmak ve olumlu ve olumsuz olarak aradaki farkı ortaya koymaktır. Çalışma Trabzon Üniversitesi, Giresun Üniversitesi ve Ordu Üniversitesinin ilgili Fakülteleri ve bölümlerinde öğrenim gören 184 öğrenci ile yürütülmüştür. Bu okullarda öğrenim gören öğrencilerin, öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarını ortaya koymak amacıyla 26 maddeden oluşan 5 likertli ölçek kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, araştırmanın ana problemi olan Sanat Eğitimi bölümlerinde okuyan öğrenciler arasındaki öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarında Eğitim Fakültesi okuyanlar lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Ancak, ilgili iki fakülte öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının genel anlamdı olumlu olduğu kanısına varılmıştır. The main aim of this study is to compare the attitudes of students of Fine Arts Faculty and Faculty of Education Department of Fine Arts Education on teaching profession and to show the difference between positive and negative. The study was carried out with 184 students studying at the relevant faculties and departments of Trabzon University, Giresun University and Ordu University. In order to determine the attitudes of students in these schools about the teaching profession, 5-point scale consisting of 26 items was used.According to the results of the analysis, a significant difference was found in the attitudes towards the teaching profession among the students studying in Art Education departments, which is the main problem of the research, in favor of the Faculty of Education. However, it was concluded that the attitudes of the two faculty students towards the teaching profession were positive.
Collections