Show simple item record

dc.contributor.advisorAyaydın, Abdullah
dc.contributor.authorTopal, Merthan
dc.date.accessioned2020-12-06T18:04:25Z
dc.date.available2020-12-06T18:04:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108650
dc.description.abstractÇalışmanın başlıca amacı Güzel Sanatlar Fakültesi ve Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarını karşılaştırmak ve olumlu ve olumsuz olarak aradaki farkı ortaya koymaktır. Çalışma Trabzon Üniversitesi, Giresun Üniversitesi ve Ordu Üniversitesinin ilgili Fakülteleri ve bölümlerinde öğrenim gören 184 öğrenci ile yürütülmüştür. Bu okullarda öğrenim gören öğrencilerin, öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarını ortaya koymak amacıyla 26 maddeden oluşan 5 likertli ölçek kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, araştırmanın ana problemi olan Sanat Eğitimi bölümlerinde okuyan öğrenciler arasındaki öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarında Eğitim Fakültesi okuyanlar lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Ancak, ilgili iki fakülte öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının genel anlamdı olumlu olduğu kanısına varılmıştır.
dc.description.abstractThe main aim of this study is to compare the attitudes of students of Fine Arts Faculty and Faculty of Education Department of Fine Arts Education on teaching profession and to show the difference between positive and negative. The study was carried out with 184 students studying at the relevant faculties and departments of Trabzon University, Giresun University and Ordu University. In order to determine the attitudes of students in these schools about the teaching profession, 5-point scale consisting of 26 items was used.According to the results of the analysis, a significant difference was found in the attitudes towards the teaching profession among the students studying in Art Education departments, which is the main problem of the research, in favor of the Faculty of Education. However, it was concluded that the attitudes of the two faculty students towards the teaching profession were positive.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSanat eğitimi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of attitudes of art education students to teaching profession
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-29
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10285980
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityTRABZON ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid585456
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineResim-İş Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess