İlkokullarda sınıf öğretmenlerinin sınıf içinde karşılaştıkları istenmeyen davranışlar ve bu davranışlarla baş etme yolları (Ödül ceza yöntemi)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sınıf düzenini bozan ve ulaşılması gereken hedeflere varmayı engellen her türlü davranışı istenmeyen öğrenci davranışı diye nitelendirebiliriz. Bu davranışlar öğretimi güçleştirmekte ve bazen genç öğretmenleri meslekten dahi soğutabilmektedir.Bu araştırma, ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin sınıfta karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışlarını ve bu davranışlarla baş etme yöntemlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma için bir anket hazırlanmıştır. Bu araştırmanın evrenini, İstanbul ili Kağıthane, Beşiktaş ve Şişli ilçelerindeki ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada 288 sınıf öğretmeninin görüşüne başvurulmuştur. Veri toplama aracı iki bölümden oluşmaktadır.Anketin güvenirliğini ölçmek için ?Cronbach Alpha? uygulanmış ve anketin güvenirlik katsayısı 0,672 bulunmuştur.Ankette üçlü dereceleme ölçeği kullanılmış, verilerin analizinde frekans (f) yüzde (%), aritmetik ortalama, bağımsız gruplar arası ?t? testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Post Hoc Tukey (HSD) çoklu karşılaştırma testi hesaplarından yararlanılmıştır.Araştırmanın sonucunda istenmeyen öğrenci davranışlarının eğitim ve öğretimi etkileme boyutu, hangi davranışlarla karşılaşıldığı, öğretmenlerin bu davranışlarla baş etmek için hangi yaklaşımları kullandıkları, mesleki kıdemleri, cinsiyetleri, yaşları, sınıf mevcutları ya da mezun oldukları bölümlerin kullandıkları yöntemlere olan etkileri saptanmıştır.Anahtar Sözcükler: İstenmeyen Öğrenci Davranışları, Sınıf Yönetimi, Disiplin, Ödül ve Ceza Class scheme distorts and attained the targets all kinds of behavior because unsolicited student behavior blocking to arrive to the penguins. This behavior may complicate and sometimes young teachers teaching profession, even can cold from their job.This research, primary schools serving class teachers in the classroom they encounter unwanted student behavior and this is made in order to determine the methods of coping behaviors.Prepared a survey for research. This research population consisted of, in the province of İstanbul, Kağıthane and Şişli districts who served in primary schools, classroom teachers. Study the opinion referred to the class teacher of 288. The data collection tool consists of two parts.The survey to measure the `Cronbach Alpha` applied to it and the reliability of the survey the confidence coefficient 0,672.The survey data analysis frequency triple grading scale used, (f) percent (%), arithmetic average, independent groups from the `t` test, one-way analysis of variance (ANOVA) and Post Hoc Tukey (HSD) multiple comparison test accounts.As a result of the research, education and training of student's behavior influence the size of the spam, which behaviors occur, use this behavior to which approaches the head teachers, professional employees ' entitlements, gender, age, class sizes or the effects of the methods they use has been identified in the sections for which they are graduating.Keywords: Unwanted Student Behavior, classroom management, discipline, rewards and Punishment
Collections