Show simple item record

dc.contributor.advisorSekin, Sefa
dc.contributor.authorKayikci, Merve
dc.date.accessioned2020-12-06T17:19:51Z
dc.date.available2020-12-06T17:19:51Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107606
dc.description.abstractSınıf düzenini bozan ve ulaşılması gereken hedeflere varmayı engellen her türlü davranışı istenmeyen öğrenci davranışı diye nitelendirebiliriz. Bu davranışlar öğretimi güçleştirmekte ve bazen genç öğretmenleri meslekten dahi soğutabilmektedir.Bu araştırma, ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin sınıfta karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışlarını ve bu davranışlarla baş etme yöntemlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma için bir anket hazırlanmıştır. Bu araştırmanın evrenini, İstanbul ili Kağıthane, Beşiktaş ve Şişli ilçelerindeki ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada 288 sınıf öğretmeninin görüşüne başvurulmuştur. Veri toplama aracı iki bölümden oluşmaktadır.Anketin güvenirliğini ölçmek için ?Cronbach Alpha? uygulanmış ve anketin güvenirlik katsayısı 0,672 bulunmuştur.Ankette üçlü dereceleme ölçeği kullanılmış, verilerin analizinde frekans (f) yüzde (%), aritmetik ortalama, bağımsız gruplar arası ?t? testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Post Hoc Tukey (HSD) çoklu karşılaştırma testi hesaplarından yararlanılmıştır.Araştırmanın sonucunda istenmeyen öğrenci davranışlarının eğitim ve öğretimi etkileme boyutu, hangi davranışlarla karşılaşıldığı, öğretmenlerin bu davranışlarla baş etmek için hangi yaklaşımları kullandıkları, mesleki kıdemleri, cinsiyetleri, yaşları, sınıf mevcutları ya da mezun oldukları bölümlerin kullandıkları yöntemlere olan etkileri saptanmıştır.Anahtar Sözcükler: İstenmeyen Öğrenci Davranışları, Sınıf Yönetimi, Disiplin, Ödül ve Ceza
dc.description.abstractClass scheme distorts and attained the targets all kinds of behavior because unsolicited student behavior blocking to arrive to the penguins. This behavior may complicate and sometimes young teachers teaching profession, even can cold from their job.This research, primary schools serving class teachers in the classroom they encounter unwanted student behavior and this is made in order to determine the methods of coping behaviors.Prepared a survey for research. This research population consisted of, in the province of İstanbul, Kağıthane and Şişli districts who served in primary schools, classroom teachers. Study the opinion referred to the class teacher of 288. The data collection tool consists of two parts.The survey to measure the `Cronbach Alpha` applied to it and the reliability of the survey the confidence coefficient 0,672.The survey data analysis frequency triple grading scale used, (f) percent (%), arithmetic average, independent groups from the `t` test, one-way analysis of variance (ANOVA) and Post Hoc Tukey (HSD) multiple comparison test accounts.As a result of the research, education and training of student's behavior influence the size of the spam, which behaviors occur, use this behavior to which approaches the head teachers, professional employees ' entitlements, gender, age, class sizes or the effects of the methods they use has been identified in the sections for which they are graduating.Keywords: Unwanted Student Behavior, classroom management, discipline, rewards and Punishmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokullarda sınıf öğretmenlerinin sınıf içinde karşılaştıkları istenmeyen davranışlar ve bu davranışlarla baş etme yolları (Ödül ceza yöntemi)
dc.title.alternativeAt the elementary school, class teachers faced with unwanted behaviors in class and ways to handle this behavior (Award of penalty method)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10009687
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454248
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess