Üniversitelerde öğrenci memnuniyeti üzerine Gaziantep ilinde bir alan çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üniversitelerin amacı, iş hayatının gereksinim duyduğu yeterli bilgi birikimine sahip insan kaynağını yetiştirmek, çeşitli alanlarda yapılan araştırmalarla farklı bilim dallarına katkı sağlamaktır. Bu çerçevede eğitim ve öğretim işlevlerini yerine getirmeye çalışan üniversiteler mevcut müşteri yani öğrenciye en iyi hizmeti sunmak ve onları meslek hayatlarına atılmadan önce akademik ve sosyal donanıma sahip birer birey olarak yetiştirmek, ayrıca onların gelişimine imkân sağlayacak bir ortan oluşturmak durumundadır. Eğitim sektörü de tüm hizmet sektörleri içinde büyük bir öneme sahiptir. Özellikle son yıllarda sayıları artan devlet ve vakıf üniversitelerin öğrenci kazanmak için yarış içine girdikleri bir dönemde, eğitime verilen bu önem, eğitimde kaliteyi ve öğrenci memnuniyetini de öne çıkarmaktadır.Eğitim kuruluşları da, diğer hizmet işletmeleri gibi tüketici yani öğrenci istek ve ihtiyaçlarına önem vermek zorundadırlar. Özellikle Vakıf Üniversiteleri ele alındığında; Üniversitedeki fiziksel ortam ve öğrenmeyi destekleyici fiziki mekânlar, öğrencilerin ihtiyaçlarına cevap verecek destek hizmetleri, akademik personel ile ilgili değerlendirmeler, idari personel ile ilgili değerlendirmeler, memnuniyet, imaj, tavsiye ve sadakatle ile ilgili ana başlıklar adı altında yapılan anketle öğrenci memnuniyeti konusunda bir çalışma yapılmıştır.Bu çalışmada Devlet ve Vakıf Üniversitelerinde öğrenci memnuniyeti üzerine yapılmış olup, bölgesel bir çalışma ile desteklenmiştir. Anahtar Kelimeler: Yükseköğretim, Öğrenci Memnuniyeti, Hizmet Kalitesi, Kalite The aim of universities is to educate human resource having enough knowledge that business life requires, and contribute to various branches of science through researches done at diverse fields.In this context universities, which strive to fulfill the functions of education and training, is to provide the best service to current customers, that is to say students, and to train them as individuals equipped academically and socially before entering into professional life, also creating an environment which will enable their development. Among all service sectors, education sector has a major significance, too. Particularly at a period, when increasing numbers of state and private universities embark on a race to get students in recent years, this emphasis on education also puts forward the quality of education and student satisfaction.Like other service businesses, educational organizations also have to attach importance to the desire and needs of consumers, that is to say students. Especially to talk over Private Universities; a study has been done regarding student satisfaction through a survey conducted under the name of the main topics related to the physical environment in the university and physical spaces that support learning, support services to meet the needs of students, assessments concerning academic staff, assessments concerning administrative staff, satisfaction, prestige, recommendation, and commitment.This study has been done on student satisfaction at State and Private Universities, being supported by a regional study. Key words: Higher Education, Student Satisfaction, Quality of Service, Quality
Collections