Show simple item record

dc.contributor.advisorDurmaz, Yakup
dc.contributor.authorTaş, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-06T17:16:08Z
dc.date.available2020-12-06T17:16:08Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107507
dc.description.abstractÜniversitelerin amacı, iş hayatının gereksinim duyduğu yeterli bilgi birikimine sahip insan kaynağını yetiştirmek, çeşitli alanlarda yapılan araştırmalarla farklı bilim dallarına katkı sağlamaktır. Bu çerçevede eğitim ve öğretim işlevlerini yerine getirmeye çalışan üniversiteler mevcut müşteri yani öğrenciye en iyi hizmeti sunmak ve onları meslek hayatlarına atılmadan önce akademik ve sosyal donanıma sahip birer birey olarak yetiştirmek, ayrıca onların gelişimine imkân sağlayacak bir ortan oluşturmak durumundadır. Eğitim sektörü de tüm hizmet sektörleri içinde büyük bir öneme sahiptir. Özellikle son yıllarda sayıları artan devlet ve vakıf üniversitelerin öğrenci kazanmak için yarış içine girdikleri bir dönemde, eğitime verilen bu önem, eğitimde kaliteyi ve öğrenci memnuniyetini de öne çıkarmaktadır.Eğitim kuruluşları da, diğer hizmet işletmeleri gibi tüketici yani öğrenci istek ve ihtiyaçlarına önem vermek zorundadırlar. Özellikle Vakıf Üniversiteleri ele alındığında; Üniversitedeki fiziksel ortam ve öğrenmeyi destekleyici fiziki mekânlar, öğrencilerin ihtiyaçlarına cevap verecek destek hizmetleri, akademik personel ile ilgili değerlendirmeler, idari personel ile ilgili değerlendirmeler, memnuniyet, imaj, tavsiye ve sadakatle ile ilgili ana başlıklar adı altında yapılan anketle öğrenci memnuniyeti konusunda bir çalışma yapılmıştır.Bu çalışmada Devlet ve Vakıf Üniversitelerinde öğrenci memnuniyeti üzerine yapılmış olup, bölgesel bir çalışma ile desteklenmiştir. Anahtar Kelimeler: Yükseköğretim, Öğrenci Memnuniyeti, Hizmet Kalitesi, Kalite
dc.description.abstractThe aim of universities is to educate human resource having enough knowledge that business life requires, and contribute to various branches of science through researches done at diverse fields.In this context universities, which strive to fulfill the functions of education and training, is to provide the best service to current customers, that is to say students, and to train them as individuals equipped academically and socially before entering into professional life, also creating an environment which will enable their development. Among all service sectors, education sector has a major significance, too. Particularly at a period, when increasing numbers of state and private universities embark on a race to get students in recent years, this emphasis on education also puts forward the quality of education and student satisfaction.Like other service businesses, educational organizations also have to attach importance to the desire and needs of consumers, that is to say students. Especially to talk over Private Universities; a study has been done regarding student satisfaction through a survey conducted under the name of the main topics related to the physical environment in the university and physical spaces that support learning, support services to meet the needs of students, assessments concerning academic staff, assessments concerning administrative staff, satisfaction, prestige, recommendation, and commitment.This study has been done on student satisfaction at State and Private Universities, being supported by a regional study. Key words: Higher Education, Student Satisfaction, Quality of Service, Qualityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÜniversitelerde öğrenci memnuniyeti üzerine Gaziantep ilinde bir alan çalışması
dc.title.alternativeA field study for the city of Gazi̇antep related to students' satisfaction at their universities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmStudent satisfaction
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmHigher Education Council
dc.subject.ytmGaziantep
dc.identifier.yokid10073916
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid425068
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess