Otel işletmelerinde sahip ve yöneticilerinin sosyal sermaye unsurlarından sosyal ağlarının müşteri teminine etkisi Gaziantep örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal sermaye, toplumu oluşturan kişiler arasında önceden beri devam eden ilişkilerin aslında maddi bir karşılığı olduğunu savunan bir kavram olarak literatürde yer almaktadır. Bu çalışmanın amacı, otel işletmelerinin sahipleri ve bu otellerde görev yapan yöneticilerin sahip oldukları sosyal ağların, otel işletmelerine müşteri temin etmek için ne düzeyde kullanıldığının tespit edilmesidir.Bu bağlamda Gaziantep ilinde faaliyet gösteren tüm otellerin sahipleri ve yönetim kademesinde yer alan, satış pazarlama faaliyetlerine doğrudan katkısı bulunan yöneticilerle görüşülmüştür. Bu çalışma için geliştirilmiş olan anket formu, 2016 yılının Ağustos ve Ekim ayları arasında otel sahibi ve yöneticisi olan 174 kişiye uygulanmıştır. Araştırma sonucunda otel işletmelerinin sahipleri ve yöneticilerinin, sosyal ağlarının müşteri teminine%57,5 oranında etkisi olduğu tespit edilmiştir. Etkisi olduğu tespit edilen sosyal ağlar, toplam 7 boyuttan oluşmaktadır. Sosyal ağları oluşturan 7 boyuttan müşteri teminini en fazla etkileyen boyut ise informel sosyal ağlar boyutu olmuştur. Bununla beraber müşteri teminini en yüksek düzeyde etkileyen demografik değişkenin ise mesleki eğitim alma durumları olduğu elde edilen bulgular arasındadır. İşletme sahip ve yöneticileri mesleki eğitim aldıklarında sosyal ağlarını kullanma düzeyi artış göstermektedir. Social capital is a concept that illuminates the situation in which there is an economic response of the ongoing relations between individuals in the society. The aim of this study is to determine what level social networks of the owners of hotel businesses and the managers who work in those hotels are used to provide customers.In this context realized the owners of the all hotels which are running in Gaziantep city are involved and their directors who work in administrative level, also contribute to sales and marketing directly were being interviewed. The questionnaire developed for this study was applied to 174 people who are owners and directors of the hotel businesses in between October and August of 2016. At the end of the study, social networks of the hotel owners and the managers were found to have 57.5% effect on customer acquisition. Those social networks which were determined to have effects consist of 7 dimensions. The dimension which has the most impact on the 7 dimensions of social networks is the dimension of informal social networks. Nevertheless, the demographic variable which has the highest level of customer acquisition is vocational training which have been found in findings. As the involvement in the vocational education increases among the hotel owners and managers, the application of social networks increases.
Collections