Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, İbrahim
dc.contributor.authorSuna, Belma
dc.date.accessioned2020-12-06T17:12:40Z
dc.date.available2020-12-06T17:12:40Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107415
dc.description.abstractSosyal sermaye, toplumu oluşturan kişiler arasında önceden beri devam eden ilişkilerin aslında maddi bir karşılığı olduğunu savunan bir kavram olarak literatürde yer almaktadır. Bu çalışmanın amacı, otel işletmelerinin sahipleri ve bu otellerde görev yapan yöneticilerin sahip oldukları sosyal ağların, otel işletmelerine müşteri temin etmek için ne düzeyde kullanıldığının tespit edilmesidir.Bu bağlamda Gaziantep ilinde faaliyet gösteren tüm otellerin sahipleri ve yönetim kademesinde yer alan, satış pazarlama faaliyetlerine doğrudan katkısı bulunan yöneticilerle görüşülmüştür. Bu çalışma için geliştirilmiş olan anket formu, 2016 yılının Ağustos ve Ekim ayları arasında otel sahibi ve yöneticisi olan 174 kişiye uygulanmıştır. Araştırma sonucunda otel işletmelerinin sahipleri ve yöneticilerinin, sosyal ağlarının müşteri teminine%57,5 oranında etkisi olduğu tespit edilmiştir. Etkisi olduğu tespit edilen sosyal ağlar, toplam 7 boyuttan oluşmaktadır. Sosyal ağları oluşturan 7 boyuttan müşteri teminini en fazla etkileyen boyut ise informel sosyal ağlar boyutu olmuştur. Bununla beraber müşteri teminini en yüksek düzeyde etkileyen demografik değişkenin ise mesleki eğitim alma durumları olduğu elde edilen bulgular arasındadır. İşletme sahip ve yöneticileri mesleki eğitim aldıklarında sosyal ağlarını kullanma düzeyi artış göstermektedir.
dc.description.abstractSocial capital is a concept that illuminates the situation in which there is an economic response of the ongoing relations between individuals in the society. The aim of this study is to determine what level social networks of the owners of hotel businesses and the managers who work in those hotels are used to provide customers.In this context realized the owners of the all hotels which are running in Gaziantep city are involved and their directors who work in administrative level, also contribute to sales and marketing directly were being interviewed. The questionnaire developed for this study was applied to 174 people who are owners and directors of the hotel businesses in between October and August of 2016. At the end of the study, social networks of the hotel owners and the managers were found to have 57.5% effect on customer acquisition. Those social networks which were determined to have effects consist of 7 dimensions. The dimension which has the most impact on the 7 dimensions of social networks is the dimension of informal social networks. Nevertheless, the demographic variable which has the highest level of customer acquisition is vocational training which have been found in findings. As the involvement in the vocational education increases among the hotel owners and managers, the application of social networks increases.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtel işletmelerinde sahip ve yöneticilerinin sosyal sermaye unsurlarından sosyal ağlarının müşteri teminine etkisi Gaziantep örneği
dc.title.alternativeThe effect of social networking sites of hotel holders and managers among social capital factors on customer's supply for hotel businesses, sample of Gaziantep
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCustomer relationship
dc.subject.ytmProduct sales
dc.subject.ytmElectronic marketing
dc.subject.ytmGaziantep
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmShareholders
dc.subject.ytmSocial capital
dc.subject.ytmAcquire
dc.subject.ytmSocial networks
dc.identifier.yokid10141486
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454216
dc.description.pages243
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess