İnanç turizmi organizasyonlarında hizmet kalitesini etkileyen faktörler: Kahramanmaraş örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, turizm alanı adı altında yer alan inanç turizm organizasyonunda hizmet kalitesini etkileyen faktörlerin ne düzeyde olduğu araştırılarak ortaya konulmuştur. Araştıranın çalışma grubu Kahramanmaraş ilinde yaşayan vatandaşlardan oluşturulmuştur. Çalışmada inanç turizm organizasyonunun hizmet kaltesini etkileyen faktöleri belirlemek için araştırmacı tarafından 26 maddelik bir anket kullanılmıştır. Ankette vatandaşların demografik özelliklerinin belirlendiği birinci bölümden ve inanç turizm alanındaki hizmet kalitesini etkileyen faktörlerin belirlendiği ikinci bölümden oluşmuştur. Bu araştırmada rastsal örnekleme ile 1.096.610 nüfuslu Kahramanmaraş ili için % 5 örnekleme hatası payı ile 384 örnekleme ulaşılması amaçlanmıştır. Saha çalışması sonucunda toplam 440 gözleme ulaşılmıştır. Bu bağlamda SERVQUAL modeli kullanılarak Kahramanmaraş ilinde bulunan inanç turizm organizasyonunda hizmet kalitesi puanlaması, kalite boyutları arasındaki ilişkiler, vatandaşların demografik özelliklerine göre hizmet kalitesi kıyaslamaları yapılmıştır. Sonuç ve öneriler uygulama kısmında detaylı olarak verilmiştir. In this study has been presented that the factors affecting the quality of services at what level in the belief tourism organization under the name of tourism field. The study group of the researcher is formed from the citizens living in Kahramanmaras province. In the study has been use A 26-item questionnaire from researcher to determine the factors that affected the service quality of the faith tourism organization. In the survey has been consist from first part the determination of the demographic characteristics of citizens and second part the determination of the factors affecting the quality of service in the field of belief tourism. In this study, it was aimed to reach 384 samples with sampling error margin of 5% for Kahramanmaraş province with a population of 1,096,610 with random sampling. A total of 440 observations were obtained as a result of field work. In this context, SERVQUAL model is used to compare quality of service quality, relativity between quality dimensions and demographic characteristics of citizens in faith tourism organization in Kahramanmaras. The results and suggestions are given in detail in the application section.
Collections