Show simple item record

dc.contributor.advisorYayla, Hilmi Erdoğan
dc.contributor.authorÖzkars, Sebiha
dc.date.accessioned2020-12-06T17:10:24Z
dc.date.available2020-12-06T17:10:24Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-09-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107354
dc.description.abstractBu çalışmada, turizm alanı adı altında yer alan inanç turizm organizasyonunda hizmet kalitesini etkileyen faktörlerin ne düzeyde olduğu araştırılarak ortaya konulmuştur. Araştıranın çalışma grubu Kahramanmaraş ilinde yaşayan vatandaşlardan oluşturulmuştur. Çalışmada inanç turizm organizasyonunun hizmet kaltesini etkileyen faktöleri belirlemek için araştırmacı tarafından 26 maddelik bir anket kullanılmıştır. Ankette vatandaşların demografik özelliklerinin belirlendiği birinci bölümden ve inanç turizm alanındaki hizmet kalitesini etkileyen faktörlerin belirlendiği ikinci bölümden oluşmuştur. Bu araştırmada rastsal örnekleme ile 1.096.610 nüfuslu Kahramanmaraş ili için % 5 örnekleme hatası payı ile 384 örnekleme ulaşılması amaçlanmıştır. Saha çalışması sonucunda toplam 440 gözleme ulaşılmıştır. Bu bağlamda SERVQUAL modeli kullanılarak Kahramanmaraş ilinde bulunan inanç turizm organizasyonunda hizmet kalitesi puanlaması, kalite boyutları arasındaki ilişkiler, vatandaşların demografik özelliklerine göre hizmet kalitesi kıyaslamaları yapılmıştır. Sonuç ve öneriler uygulama kısmında detaylı olarak verilmiştir.
dc.description.abstractIn this study has been presented that the factors affecting the quality of services at what level in the belief tourism organization under the name of tourism field. The study group of the researcher is formed from the citizens living in Kahramanmaras province. In the study has been use A 26-item questionnaire from researcher to determine the factors that affected the service quality of the faith tourism organization. In the survey has been consist from first part the determination of the demographic characteristics of citizens and second part the determination of the factors affecting the quality of service in the field of belief tourism. In this study, it was aimed to reach 384 samples with sampling error margin of 5% for Kahramanmaraş province with a population of 1,096,610 with random sampling. A total of 440 observations were obtained as a result of field work. In this context, SERVQUAL model is used to compare quality of service quality, relativity between quality dimensions and demographic characteristics of citizens in faith tourism organization in Kahramanmaras. The results and suggestions are given in detail in the application section.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİnanç turizmi organizasyonlarında hizmet kalitesini etkileyen faktörler: Kahramanmaraş örneği
dc.title.alternativeThe factors affecting service quality in faith tourism organizations: Kahramanmaraş sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-23
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmTourism species
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmFaith tourism
dc.subject.ytmKahramanmaraş
dc.identifier.yokid10165629
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid486222
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess