Anne baba tutumları ve denetim odağının akademik motivasyonla ilişkisinde öz düzenlemenin aracı rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı anne baba tutumları ve denetim odağının akademik motivasyonla ilişkisinde öz düzenlemenin aracı rolünü ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkamil ilçelerinde bulunan 4 anadolu lisesi 3 fen lisesi 3 meslek lisesinde okuyan toplamda 885 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verilerinin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, Akademik Motivasyon Ölçeği, Anne Baba Tutum Ölçeği, Ergen Öz Düzenleme Ölçeği` ve İç-Dış Denetim Odağı Ölçeği kullanılmıştır. Model 1 aracılık testi sonucuna göre demokratik ve otoriter anne baba tutumun akademik motivasyon üzerindeki etkilerinin anlamlı olduğu görülmektedir. Model 2 de ise doğrudan etkiler incelendiğinde, denetim odağının aracı değişkenin modele eklenmesiyle akademik motivasyonun uzun süreli anlamlı bir yordayıcısı olmadığı görülmüştür. Bu durum da denetim odağı ile akademik motivasyon arasındaki ilişkide öz düzenleme becerilerinin aracı bir rolü olduğunun bir kanıtıdır. Anahtar Sözcükler: Anne-Baba Tutumu, Denetim Odağı, Öz Düzenleme, Akademik Motivasyon The purpose of the research is to reveal the role of the mediator of self-regulation in the influence of parents' attitude and control focus on academic motivation. The sample of the research was composed of 885 students who studied in 3 vocational schools, 4 Anatolian high schools and 3 science high schools in Gaziantep in 2017-2018 education year. Personal Information Form, Academic Motivation Scale, Parental Attitude Scale, Adolescent Self-Regulation Scale and Internal-External Control Scale were used to collect the data of the study. According to the results of the Model 1 intervention test, the effects of the democratic and authoritarian parental attitude on academic motivation are significant. In Model 2, when the direct effects were examined, it was seen that the control focus was not a significant predictor of academic motivation for a long period of time with the variable variable modeling. This is evidence that the self-regulation skills between control focus and academic motivation have an intermediary role.Key Words: Parental Attitude, Control Locus, Self Regulation, Academic Motivation
Collections