Show simple item record

dc.contributor.advisorAliyev, Ramin
dc.contributor.authorAkgül, Şeyma
dc.date.accessioned2020-12-06T17:08:04Z
dc.date.available2020-12-06T17:08:04Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-03-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107291
dc.description.abstractAraştırmanın amacı anne baba tutumları ve denetim odağının akademik motivasyonla ilişkisinde öz düzenlemenin aracı rolünü ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkamil ilçelerinde bulunan 4 anadolu lisesi 3 fen lisesi 3 meslek lisesinde okuyan toplamda 885 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verilerinin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, Akademik Motivasyon Ölçeği, Anne Baba Tutum Ölçeği, Ergen Öz Düzenleme Ölçeği` ve İç-Dış Denetim Odağı Ölçeği kullanılmıştır. Model 1 aracılık testi sonucuna göre demokratik ve otoriter anne baba tutumun akademik motivasyon üzerindeki etkilerinin anlamlı olduğu görülmektedir. Model 2 de ise doğrudan etkiler incelendiğinde, denetim odağının aracı değişkenin modele eklenmesiyle akademik motivasyonun uzun süreli anlamlı bir yordayıcısı olmadığı görülmüştür. Bu durum da denetim odağı ile akademik motivasyon arasındaki ilişkide öz düzenleme becerilerinin aracı bir rolü olduğunun bir kanıtıdır. Anahtar Sözcükler: Anne-Baba Tutumu, Denetim Odağı, Öz Düzenleme, Akademik Motivasyon
dc.description.abstractThe purpose of the research is to reveal the role of the mediator of self-regulation in the influence of parents' attitude and control focus on academic motivation. The sample of the research was composed of 885 students who studied in 3 vocational schools, 4 Anatolian high schools and 3 science high schools in Gaziantep in 2017-2018 education year. Personal Information Form, Academic Motivation Scale, Parental Attitude Scale, Adolescent Self-Regulation Scale and Internal-External Control Scale were used to collect the data of the study. According to the results of the Model 1 intervention test, the effects of the democratic and authoritarian parental attitude on academic motivation are significant. In Model 2, when the direct effects were examined, it was seen that the control focus was not a significant predictor of academic motivation for a long period of time with the variable variable modeling. This is evidence that the self-regulation skills between control focus and academic motivation have an intermediary role.Key Words: Parental Attitude, Control Locus, Self Regulation, Academic Motivationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleAnne baba tutumları ve denetim odağının akademik motivasyonla ilişkisinde öz düzenlemenin aracı rolü
dc.title.alternativeThe impact of parental attitude and audit position on academic motivation: The role of the mediator of self-regulation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-03
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmLocus of control
dc.subject.ytmSelf-regulation
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid10207487
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid525028
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess