Okula bağlanma ile öğretmenden algılanan özerklik desteği ilişkisinde motivasyonun aracı rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı öğretmenden algılanan özerklik desteği ve okula bağlanma arasındaki doğrudan ilişkiyi ve motivasyon aracılıyla oluşacak dolaylı ilişkiyi test etmektir. Bunun yanında okula bağlanmanın, cinsiyet ve ders dışı etkinliklere katılım durumuna göre farklılaşıp farklılaşmadığı da araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu uygun örnekleme yöntemi ile seçilmiş 232'si kız, 205'i erkek toplam 437 4.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Çocuk ve Ergenler için Okula Bağlanma Ölçeği, Öğrenme İklimi Ölçeği ve İlköğretim Birinci Kademede Eğitimde Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde yol analizi ile bağımsız gruplar için t testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, öğretmenden algılanan özerklik desteğinin okula bağlanmayı hem doğrudan hem de içsel motivasyon aracılığıyla dolaylı olarak yordadığı, diğer motivasyon türlerinin ise dolaylı ve manidar etkilerinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında okula bağlanmanın kızlarda erkeklere göre ve ders dışı etkinliklere katılanlarda katılmayanlara göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. The overall aim of this research is to test the direct relationship between perceived teacher autonomy support and school attachment and the indirect relationship that will arise through motivation. In addition, whether school attachments differ according to the factors (gender and the status of participating in extracurricular activities) that might affect were also investigated.The sample is composed of 232 female students and 205 male students selected by appropriate sampling method and consists of 437 fourth grade students in total. Personal Information Form, Attachment Scale for Children and Adolescents, Learning Climate Scale and Motivation Scale in Primary Education for First Grade Education were used as data collection tools in the research. Path analysis and t-test for independent groups were used in the research. When findings of the research are considered, it is concluded that the perceived teacher autonomy support predicts to be connected to the school through both direct and intrinsic motivation, and that other motivational types do not have indirect and meaningful effects in this model. In addition, the school attachment scores of females were higher than males as it was higher in the scores of those who participated in the extracurricular activities than those who didn't.
Collections