Show simple item record

dc.contributor.advisorCan, Gürhan
dc.contributor.authorAyaz, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-06T17:07:51Z
dc.date.available2020-12-06T17:07:51Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-03-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107285
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı öğretmenden algılanan özerklik desteği ve okula bağlanma arasındaki doğrudan ilişkiyi ve motivasyon aracılıyla oluşacak dolaylı ilişkiyi test etmektir. Bunun yanında okula bağlanmanın, cinsiyet ve ders dışı etkinliklere katılım durumuna göre farklılaşıp farklılaşmadığı da araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu uygun örnekleme yöntemi ile seçilmiş 232'si kız, 205'i erkek toplam 437 4.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Çocuk ve Ergenler için Okula Bağlanma Ölçeği, Öğrenme İklimi Ölçeği ve İlköğretim Birinci Kademede Eğitimde Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde yol analizi ile bağımsız gruplar için t testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, öğretmenden algılanan özerklik desteğinin okula bağlanmayı hem doğrudan hem de içsel motivasyon aracılığıyla dolaylı olarak yordadığı, diğer motivasyon türlerinin ise dolaylı ve manidar etkilerinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında okula bağlanmanın kızlarda erkeklere göre ve ders dışı etkinliklere katılanlarda katılmayanlara göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe overall aim of this research is to test the direct relationship between perceived teacher autonomy support and school attachment and the indirect relationship that will arise through motivation. In addition, whether school attachments differ according to the factors (gender and the status of participating in extracurricular activities) that might affect were also investigated.The sample is composed of 232 female students and 205 male students selected by appropriate sampling method and consists of 437 fourth grade students in total. Personal Information Form, Attachment Scale for Children and Adolescents, Learning Climate Scale and Motivation Scale in Primary Education for First Grade Education were used as data collection tools in the research. Path analysis and t-test for independent groups were used in the research. When findings of the research are considered, it is concluded that the perceived teacher autonomy support predicts to be connected to the school through both direct and intrinsic motivation, and that other motivational types do not have indirect and meaningful effects in this model. In addition, the school attachment scores of females were higher than males as it was higher in the scores of those who participated in the extracurricular activities than those who didn't.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOkula bağlanma ile öğretmenden algılanan özerklik desteği ilişkisinde motivasyonun aracı rolü
dc.title.alternativeThe mediating role of motivation on school attachment and perceived autonomy support from the teacher
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-03
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmAutonomy
dc.subject.ytmAttachment
dc.subject.ytmSchool attachment
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmPerceived autonomy support
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10207555
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid525030
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess