A Study On Representing Cultural Heritage By Virtual and Augmented Reality
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, sanal ve güçlendirilmiş öğrenme yoluyla kültürel mirasın eğitimi, korunması ve sanal öğrenilmesine yönelik genel bir bakış sunmaktadır. Kültürel miras üzerine yapılan çalışmaların, sanal gerçeklik sunarak sanal bir ortamı çoğaltıp, görselleştirip temsil ederek, gerçek dünyadaymış hissi yaratma sorumlulukları vardır. Bu, kültürel mirasın öğrenme açısından önemli bir konu olduğunu ve öğrenmenin, sistemi geliştirenin ne istediğine değil, kullanıcının ne istediğine bağlı olduğunu ortaya koyar. Öte yandan, sanal ve güçlendirilmiş ortamların birçoğu, geliştirenin uygun gördüğü şeyden meydana gelmiş olsa da, öğrenme ortamı sunma ve kültürün korunması amaçlarına hizmet etmeye devam eder (Orta Avrupa Üniversitesi, 2017). Bunun nedeni, sanal ve artırılmış gerçekliğin, kişilerin kültürel ortama ulaşarak öğrenme deneyimi elde etmelerine yarayacak bir araç sunduğu gelişmiş teknoloji ortamında öğrenmenin gerçekleşebilecek olmasıdır. Ayrıca, sistem kullanıcılarının tam olarak neyi öğrenmek istediklerine ilişkin ihtiyaçlarının belirlenmesi ve sanal ortamın nasıl yaratıldığının görülmesi de, söz konusu sanal ortamın öğrenme ortamı sağlama konusundaki başarısının ortaya konulmasında önemlidir. Her ne kadar teknoloji, sanal ve artırılmış gerçekliğin kullanımını kolaylaştırmış olsa da, bu sanal ortamın kullandığı gelişmiş teknolojiye tüm kullanıcıların ulaşamıyor oluşu bir sorun teşkil etmektedir. Sanal ortam kullanıcılarının sanal ortamdaki objelerle etkileşime girme isteği de, sistem geliştiricilerinin çözmeleri gereken bir başka meseledir. Bu tezimde, sanal ve artırılmış gerçeklik ortamının kültürel açıdan eğitim, öğrenme ve koruma fırsatları sunulmasında önemli bir rolü olduğunu göstermeye çalıştım. Anahtar Kelimeler: Sanal Ortam, Güçlendirilmiş Ortam, Kültürel Miras, Öğrenme ve Gelişmiş Teknoloji This study gives an overview of education, preservation and virtual learning of cultural heritage through virtual and augmented learning. Works that have been done on cultural heritage have a responsibility of replicating, visualizing and representing a virtual environment as if they were in a real world through the presentation of the virtual reality. The explains that cultural heritage is an important accept when it comes to learning and learning is not based on what the developer of the system wants but what the user is looking for. However, even if most virtual and augmented environment is done from what the developer thinks is appropriate still it offers learning environment and the preservation of the culture is still done (Central European University, 2017). This is because learning can take place to advance technology that the virtual and augmented reality offers to mean that individual who can do reach the cultural environment can still have the learning experience. It is also important to identify the need for the users of the system on what exactly they would like to learn and see for the creation of the virtual environment to be said it is successful to offer learning environment. Technology is what has facilitated the use of the virtual and augmented reality but this also has posted a challenge since not all users can assess the advanced technology. The users of the virtual environment would also like to have an opportunity of interacting with the objects in the virtual environment which still is a challenge to the developers of the system. The study gives evidence that the virtual and augmented environment offers educational, learning and preservation opportunity for culture.
Collections