Show simple item record

dc.contributor.advisorHasoğlu, Muhammet Fatih
dc.contributor.authorSerbest, Gürcan
dc.date.accessioned2020-12-06T16:50:21Z
dc.date.available2020-12-06T16:50:21Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-05-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106819
dc.description.abstractBu çalışma, sanal ve güçlendirilmiş öğrenme yoluyla kültürel mirasın eğitimi, korunması ve sanal öğrenilmesine yönelik genel bir bakış sunmaktadır. Kültürel miras üzerine yapılan çalışmaların, sanal gerçeklik sunarak sanal bir ortamı çoğaltıp, görselleştirip temsil ederek, gerçek dünyadaymış hissi yaratma sorumlulukları vardır. Bu, kültürel mirasın öğrenme açısından önemli bir konu olduğunu ve öğrenmenin, sistemi geliştirenin ne istediğine değil, kullanıcının ne istediğine bağlı olduğunu ortaya koyar. Öte yandan, sanal ve güçlendirilmiş ortamların birçoğu, geliştirenin uygun gördüğü şeyden meydana gelmiş olsa da, öğrenme ortamı sunma ve kültürün korunması amaçlarına hizmet etmeye devam eder (Orta Avrupa Üniversitesi, 2017). Bunun nedeni, sanal ve artırılmış gerçekliğin, kişilerin kültürel ortama ulaşarak öğrenme deneyimi elde etmelerine yarayacak bir araç sunduğu gelişmiş teknoloji ortamında öğrenmenin gerçekleşebilecek olmasıdır. Ayrıca, sistem kullanıcılarının tam olarak neyi öğrenmek istediklerine ilişkin ihtiyaçlarının belirlenmesi ve sanal ortamın nasıl yaratıldığının görülmesi de, söz konusu sanal ortamın öğrenme ortamı sağlama konusundaki başarısının ortaya konulmasında önemlidir. Her ne kadar teknoloji, sanal ve artırılmış gerçekliğin kullanımını kolaylaştırmış olsa da, bu sanal ortamın kullandığı gelişmiş teknolojiye tüm kullanıcıların ulaşamıyor oluşu bir sorun teşkil etmektedir. Sanal ortam kullanıcılarının sanal ortamdaki objelerle etkileşime girme isteği de, sistem geliştiricilerinin çözmeleri gereken bir başka meseledir. Bu tezimde, sanal ve artırılmış gerçeklik ortamının kültürel açıdan eğitim, öğrenme ve koruma fırsatları sunulmasında önemli bir rolü olduğunu göstermeye çalıştım. Anahtar Kelimeler: Sanal Ortam, Güçlendirilmiş Ortam, Kültürel Miras, Öğrenme ve Gelişmiş Teknoloji
dc.description.abstractThis study gives an overview of education, preservation and virtual learning of cultural heritage through virtual and augmented learning. Works that have been done on cultural heritage have a responsibility of replicating, visualizing and representing a virtual environment as if they were in a real world through the presentation of the virtual reality. The explains that cultural heritage is an important accept when it comes to learning and learning is not based on what the developer of the system wants but what the user is looking for. However, even if most virtual and augmented environment is done from what the developer thinks is appropriate still it offers learning environment and the preservation of the culture is still done (Central European University, 2017). This is because learning can take place to advance technology that the virtual and augmented reality offers to mean that individual who can do reach the cultural environment can still have the learning experience. It is also important to identify the need for the users of the system on what exactly they would like to learn and see for the creation of the virtual environment to be said it is successful to offer learning environment. Technology is what has facilitated the use of the virtual and augmented reality but this also has posted a challenge since not all users can assess the advanced technology. The users of the virtual environment would also like to have an opportunity of interacting with the objects in the virtual environment which still is a challenge to the developers of the system. The study gives evidence that the virtual and augmented environment offers educational, learning and preservation opportunity for culture.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectElektrik ve Elektronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectElectrical and Electronics Engineeringen_US
dc.titleA Study On Representing Cultural Heritage By Virtual and Augmented Reality
dc.title.alternativeKültürel Mirasın Sanal ve Artırılmış Gerçeklikle Temsili Üzerine Bir Çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-05-30
dc.contributor.departmentElektronik ve Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10234670
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid543643
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess