Kalite ödülleri ve değerlendirme sistemleri: Kamu ve özel şirketlerde kalite ödülünün çalışanlar açısından algılanan etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlk olarak 1951'de Japonya'da, toplam kalite yönetimi felsefesinin ve uygulamalarının benimsenmesi, uygulanması ve yaygınlaştırılması amacıyla verilmesine başlanan kalite ödülleri, günümüzde artık bir prestij simgesi ve rekabet gücünün kaçınılmaz bir parçası olarak karşımıza çıkmaktadır. Birçok kuruluş tarafından kriterleri bir özdeğerlendirme aracı olarak kullanılan kalite ödülleri şirketlere geliştirmeye ve iyileştirmeye açık yönlerini de belirtmektedir.Ülkemizde de 1993 yılından itibaren Kalder tarafından Tüsiad-Kalder Ulusal Kalite Ödülleri adı altında kalite ödülleri verilmektedir.Bu çalışma da kalite ödülü almış olan kamu kurumları ile özel sektör çalışanlarının algılarındaki farklılıkları karşılaştırmak ve analiz etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmış ve yüz yüze görüşme ile veriler toplanarak ?SPSS 16 for Windows? adlı istatistik programı çapraz tablo ve varyans analizleri ile değerlendirilmiştir.Kamu ile özel sektör çalışanlarının algılarında bir farklılık görülmemiştir. Yönetici ve çalışan algılarında ve işyerinde çalışma sürelerine göre dağılımlarda algı farklılığı bulunmuştur. Ayrıca hem kamuda hem de özel sektörde algıların ortalamanın üzerinde olduğu görülmüştür. Firstly in 1951 in Japon the quality awards which started for adopt, execute and widespread of TQM philosophy and application nowadays appear a prestige symbol and competition power. Quality awards criteria which is used for self-assessment by a lot of companies indicate how the progres and curing their defect.In our country from 1993 ?Tüsiad-Kalder National Quality Awards have been given by Kalder.This study has been made because of comparing between having quality awards private sector workers perception of quality and having quality awards public sector workers perception of quality. İn this study face to face interview and public survey have been used for data collecting and evaluated with service to ?SPSS 16 for windows? statistic programe?s crosswise table and variance analiysis.There haven?t seen any difference between public sector workers perception and private sector workers perception. There have been found perception difference between administrator and worker perception and experienced worker new worker perception. Besides perception of public sector and private sector has been seen above the average.
Collections