Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzcan, Selami
dc.contributor.authorKara, İsmail
dc.date.accessioned2020-12-06T16:39:38Z
dc.date.available2020-12-06T16:39:38Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106689
dc.description.abstractİlk olarak 1951'de Japonya'da, toplam kalite yönetimi felsefesinin ve uygulamalarının benimsenmesi, uygulanması ve yaygınlaştırılması amacıyla verilmesine başlanan kalite ödülleri, günümüzde artık bir prestij simgesi ve rekabet gücünün kaçınılmaz bir parçası olarak karşımıza çıkmaktadır. Birçok kuruluş tarafından kriterleri bir özdeğerlendirme aracı olarak kullanılan kalite ödülleri şirketlere geliştirmeye ve iyileştirmeye açık yönlerini de belirtmektedir.Ülkemizde de 1993 yılından itibaren Kalder tarafından Tüsiad-Kalder Ulusal Kalite Ödülleri adı altında kalite ödülleri verilmektedir.Bu çalışma da kalite ödülü almış olan kamu kurumları ile özel sektör çalışanlarının algılarındaki farklılıkları karşılaştırmak ve analiz etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmış ve yüz yüze görüşme ile veriler toplanarak ?SPSS 16 for Windows? adlı istatistik programı çapraz tablo ve varyans analizleri ile değerlendirilmiştir.Kamu ile özel sektör çalışanlarının algılarında bir farklılık görülmemiştir. Yönetici ve çalışan algılarında ve işyerinde çalışma sürelerine göre dağılımlarda algı farklılığı bulunmuştur. Ayrıca hem kamuda hem de özel sektörde algıların ortalamanın üzerinde olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractFirstly in 1951 in Japon the quality awards which started for adopt, execute and widespread of TQM philosophy and application nowadays appear a prestige symbol and competition power. Quality awards criteria which is used for self-assessment by a lot of companies indicate how the progres and curing their defect.In our country from 1993 ?Tüsiad-Kalder National Quality Awards have been given by Kalder.This study has been made because of comparing between having quality awards private sector workers perception of quality and having quality awards public sector workers perception of quality. İn this study face to face interview and public survey have been used for data collecting and evaluated with service to ?SPSS 16 for windows? statistic programe?s crosswise table and variance analiysis.There haven?t seen any difference between public sector workers perception and private sector workers perception. There have been found perception difference between administrator and worker perception and experienced worker new worker perception. Besides perception of public sector and private sector has been seen above the average.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.titleKalite ödülleri ve değerlendirme sistemleri: Kamu ve özel şirketlerde kalite ödülünün çalışanlar açısından algılanan etkisi
dc.title.alternativeQuality awards and evaluation systems: Employee perceived impact of quality awards in public and private companies.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmQuality award
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmQuality models
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmTurkish Industrialist' and Businessmen' s Association-KALDER model
dc.identifier.yokid418334
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYALOVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid300448
dc.description.pages192
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess