Örgüt kültürü ve örgütsel bağlılık açısından eğitim sektöründe Yalova ilinde karşılaştırmalı bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
''Örgüt kültürü? ve ?örgütsel bağlılık?, son yıllarda üzerinde en sık durulan konular arasında yer almaktadır. Dünyada rekabet alanındaki hızlı gelişmeler, işletmeleri bir yandan insan kaynaklarına daha fazla önem vermeye ve yatırım yapmaya zorlarken, diğer taraftan mevcut işgücünden azami ölçüde yararlanmaya yöneltmektedir. Bu durum işletmeler açısından çalışanların, ?örgüt kültürü? ve ?örgütsel bağlılık? ile ilgili algılarının önemini de artırmıştır.Bu çalışma; ?örgüt kültürü? ve ?örgütsel bağlılık? arasındaki ilişkiyi eğitim kurumları açısından inceleyerek, örgüt kültürü ve örgütsel bağlılığın insan kaynaklarının çok önemli olduğu eğitim kurumları açısından önemini vurgulamaktadır.Bu amaca uygun olarak çalışmada, önce örgüt kültürü ve örgütsel bağlılığın kavramsal çerçevesi ele alınmakta, daha sonra eğitim kurumlarında çalışan öğretmenler ile yürütülen anket soruşturmasından elde edilen veriler ile bu kavramlar arasındaki ilişki değerlendirilmektedir. ''Organizational culture? and ?organizational commitment? topics have been the most common focused issues in recent years. The rapid developments in the competitive world give more importance to human resources on forcing to invest; on the other hand the rapid developments take advantage of the existing workforce which has lead to the maximum extent. In this case the employees of businesses, ?organizational culture? and ?organizational commitment? have increased the importance of perceptions.In this study, ?organizational culture? and ?organizational commitment? are indicated in terms of educational institutions by examining the relationship between them by emphasizing the importance of human resources for educational institutions.Enlighten of this purpose, the conceptual framework of organizational culture and organizational commitment are discussed and then a research is carried out within teachers in educational institutions. The relationship between these concepts is evaluated within the data which are obtained from questionnaire investigations.
Collections