Sosyal politika açısından okul öncesi eğitime yönelik uygulamalar: İngiltere, Finlandiya ve Türkiye örnekleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada İngiltere, Finlandiya ve Türkiye'nin okul öncesi eğitim alanıyla ilgili sosyal politikaları ve uygulamaları incelenmiş ve sosyal politika açısından değerlendirilmesi yapılmıştır. Eğitimin ulusal yönlerine ve ülkelerin genel eğitim yapılarına yer verilmiştir. Avrupa Birliği üyesi olan İngiltere ve Finlandiya'nın okul öncesi eğitim grubuna yönelik sosyal politikaları incelenerek Türkiye'deki uygulamalarla aralarındaki benzerlik ve farklılıklar dile getirilmeye çalışılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda yorum ve öneriler yapılmış ve okul öncesi eğitimin sosyal politika disiplininde önemli bir yere sahip olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Politika, Okul Öncesi Eğitim, Türkiye, İngiltere, Finlandiya In this paper, England's, Finland's and Turkey's social policies and practices related to early years education have been examined and evaluated in terms of social policy. Second part of the thesis is given to the national aspects of education and countries' general educational structure. The research has examined England and Finland's social policies towards early years education. Similarities and differences between the two countries and Turkey applications are expressed. In research results; comments and suggestions shows that the early years education has an important role in social policy field.Keywords: Social Policy, Early Years Education, Turkey, England, Finland
Collections