Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksel Oktay, Elif
dc.contributor.authorŞemşek, İlknur
dc.date.accessioned2020-12-06T16:35:06Z
dc.date.available2020-12-06T16:35:06Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106563
dc.description.abstractBu çalışmada İngiltere, Finlandiya ve Türkiye'nin okul öncesi eğitim alanıyla ilgili sosyal politikaları ve uygulamaları incelenmiş ve sosyal politika açısından değerlendirilmesi yapılmıştır. Eğitimin ulusal yönlerine ve ülkelerin genel eğitim yapılarına yer verilmiştir. Avrupa Birliği üyesi olan İngiltere ve Finlandiya'nın okul öncesi eğitim grubuna yönelik sosyal politikaları incelenerek Türkiye'deki uygulamalarla aralarındaki benzerlik ve farklılıklar dile getirilmeye çalışılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda yorum ve öneriler yapılmış ve okul öncesi eğitimin sosyal politika disiplininde önemli bir yere sahip olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Politika, Okul Öncesi Eğitim, Türkiye, İngiltere, Finlandiya
dc.description.abstractIn this paper, England's, Finland's and Turkey's social policies and practices related to early years education have been examined and evaluated in terms of social policy. Second part of the thesis is given to the national aspects of education and countries' general educational structure. The research has examined England and Finland's social policies towards early years education. Similarities and differences between the two countries and Turkey applications are expressed. In research results; comments and suggestions shows that the early years education has an important role in social policy field.Keywords: Social Policy, Early Years Education, Turkey, England, Finlanden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.titleSosyal politika açısından okul öncesi eğitime yönelik uygulamalar: İngiltere, Finlandiya ve Türkiye örnekleri
dc.title.alternativeApplications for early years education in terms of social policy: England, Finland and Turkey examples
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFinland
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducational policies
dc.subject.ytmSocial policy
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmSocial assistance
dc.subject.ytmState aid
dc.subject.ytmDisabled persons
dc.subject.ytmEngland
dc.identifier.yokid10081656
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYALOVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid399694
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineSosyal Politika Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess