Sosyal politika açısından okul öncesi eğitime yönelik uygulamalar: İngiltere, Finlandiya ve Türkiye örnekleri
dc.contributor.advisor | Yüksel Oktay, Elif | |
dc.contributor.author | Şemşek, İlknur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T16:35:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T16:35:06Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106563 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada İngiltere, Finlandiya ve Türkiye'nin okul öncesi eğitim alanıyla ilgili sosyal politikaları ve uygulamaları incelenmiş ve sosyal politika açısından değerlendirilmesi yapılmıştır. Eğitimin ulusal yönlerine ve ülkelerin genel eğitim yapılarına yer verilmiştir. Avrupa Birliği üyesi olan İngiltere ve Finlandiya'nın okul öncesi eğitim grubuna yönelik sosyal politikaları incelenerek Türkiye'deki uygulamalarla aralarındaki benzerlik ve farklılıklar dile getirilmeye çalışılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda yorum ve öneriler yapılmış ve okul öncesi eğitimin sosyal politika disiplininde önemli bir yere sahip olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Politika, Okul Öncesi Eğitim, Türkiye, İngiltere, Finlandiya | |
dc.description.abstract | In this paper, England's, Finland's and Turkey's social policies and practices related to early years education have been examined and evaluated in terms of social policy. Second part of the thesis is given to the national aspects of education and countries' general educational structure. The research has examined England and Finland's social policies towards early years education. Similarities and differences between the two countries and Turkey applications are expressed. In research results; comments and suggestions shows that the early years education has an important role in social policy field.Keywords: Social Policy, Early Years Education, Turkey, England, Finland | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.subject | Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri | tr_TR |
dc.subject | Labour Economics and Industrial Relations | en_US |
dc.title | Sosyal politika açısından okul öncesi eğitime yönelik uygulamalar: İngiltere, Finlandiya ve Türkiye örnekleri | |
dc.title.alternative | Applications for early years education in terms of social policy: England, Finland and Turkey examples | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Finland | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Educational policies | |
dc.subject.ytm | Social policy | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Social assistance | |
dc.subject.ytm | State aid | |
dc.subject.ytm | Disabled persons | |
dc.subject.ytm | England | |
dc.identifier.yokid | 10081656 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YALOVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 399694 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Politika Bilim Dalı |