Kitlesel fonlamaya katılma niyetini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Türkiye ile ABD karşılaştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde, yeni projelerin hayata geçirilmesinde en önemli sorunlardan birisinin sermaye olduğu söylenebilir. Gerekli fona sahip olamayan yatırımcıların, projelerini hayata geçirmekte zorlanmaktadırlar. Böyle bir ortamda, kitlesel fonlama, alternatif bir finansman kaynağı ve sermaye ihtiyacı olan yatırımcıların başvurduğu bir yöntem olarak son yıllarda sıkça adından bahsedilen bir yöntemdir. Mevcut çalışma ile kitlesel fonlamada fon sağlayıcıların, fon sağlama niyetlerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve Türkiye ile ABD'de yaşayan bireyler arasında bulunan farkların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda planlanmış davranış teorisinden faydalanılarak araştırma modeli oluşturulmuştur. Gerekli veri, internet anketleriyle toplanmış ve toplanan veriler SPSS 23.0 ve Amos 23.0 paket programlarıyla analiz edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde güven, karmaşıklık, tutum, öznel norm ve algılanan davranışsal kontrolün, ABD'de yaşayan bireylerin kitlesel fonlamaya katılma niyetlerini anlamlı bir şekilde etkilediği tespit edilmiştir. Bununla birlikte güven, karmaşıklık, öznel norm ve algılanan davranışsal kontrolün, Türkiye'de yaşayan bireylerin kitlesel fonlamaya katılma niyetlerini anlamlı bir şekilde etkilediği tespit edilmiş, fakat tutumun, Türkiye'de yaşayan bireylerin niyeti üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu belirlenememiştir. Nowadays, it can be said that funding is one of the major problems investors face. Investors who lack funding have great difficulties in bringing their projects into action. Under these circumstances crowdfunding has emerged as an alternative source of finance. This study aims to determine the factors affecting the intention to attend the crowdfunding process as a backer. This research also investigates US and Turkey citizens' opinion about crowdfunding. Within this framework the research model has been developed. The data has been collected through internet surveys. Then using SPSS 23.0 and Amos 23.0 the data was analyzed. As a result of analysis trust, complexity, attitude, subjective norm and perceived behavioral control had a significant effect on intention to attend crowdfunding process as a backer among US citizens. On the other hand trust, complexity, subjective norm and perceived behavioral control had a significant effect on intention to attend crowdfunding process as a backer but attitude didn't have any effect on intention to attend crowdfunding process as a backer among Turkey citizens.
Collections