Show simple item record

dc.contributor.advisorDaştan, İkram
dc.contributor.authorGürler, Cem
dc.date.accessioned2020-12-06T16:32:49Z
dc.date.available2020-12-06T16:32:49Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-06-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106501
dc.description.abstractGünümüzde, yeni projelerin hayata geçirilmesinde en önemli sorunlardan birisinin sermaye olduğu söylenebilir. Gerekli fona sahip olamayan yatırımcıların, projelerini hayata geçirmekte zorlanmaktadırlar. Böyle bir ortamda, kitlesel fonlama, alternatif bir finansman kaynağı ve sermaye ihtiyacı olan yatırımcıların başvurduğu bir yöntem olarak son yıllarda sıkça adından bahsedilen bir yöntemdir. Mevcut çalışma ile kitlesel fonlamada fon sağlayıcıların, fon sağlama niyetlerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve Türkiye ile ABD'de yaşayan bireyler arasında bulunan farkların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda planlanmış davranış teorisinden faydalanılarak araştırma modeli oluşturulmuştur. Gerekli veri, internet anketleriyle toplanmış ve toplanan veriler SPSS 23.0 ve Amos 23.0 paket programlarıyla analiz edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde güven, karmaşıklık, tutum, öznel norm ve algılanan davranışsal kontrolün, ABD'de yaşayan bireylerin kitlesel fonlamaya katılma niyetlerini anlamlı bir şekilde etkilediği tespit edilmiştir. Bununla birlikte güven, karmaşıklık, öznel norm ve algılanan davranışsal kontrolün, Türkiye'de yaşayan bireylerin kitlesel fonlamaya katılma niyetlerini anlamlı bir şekilde etkilediği tespit edilmiş, fakat tutumun, Türkiye'de yaşayan bireylerin niyeti üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu belirlenememiştir.
dc.description.abstractNowadays, it can be said that funding is one of the major problems investors face. Investors who lack funding have great difficulties in bringing their projects into action. Under these circumstances crowdfunding has emerged as an alternative source of finance. This study aims to determine the factors affecting the intention to attend the crowdfunding process as a backer. This research also investigates US and Turkey citizens' opinion about crowdfunding. Within this framework the research model has been developed. The data has been collected through internet surveys. Then using SPSS 23.0 and Amos 23.0 the data was analyzed. As a result of analysis trust, complexity, attitude, subjective norm and perceived behavioral control had a significant effect on intention to attend crowdfunding process as a backer among US citizens. On the other hand trust, complexity, subjective norm and perceived behavioral control had a significant effect on intention to attend crowdfunding process as a backer but attitude didn't have any effect on intention to attend crowdfunding process as a backer among Turkey citizens.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKitlesel fonlamaya katılma niyetini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Türkiye ile ABD karşılaştırması
dc.title.alternativeFactors affecting the participation of crowdfunding: A comparison between USA and Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-27
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUnited States of America
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmCrowdfunding
dc.subject.ytmPlanned behavior
dc.subject.ytmFunds
dc.identifier.yokid10115171
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYALOVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436939
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess