Engelli çocuğa sahip ailelerin temel afet bilincine yönelik bir çalışma (Yalova örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Engelli Çocuğa Sahip Ailelerin Temel Afet Bilincine Yönelik Bilgi Düzeyleri konusu ele alınmış, bu çerçevede, engelli, çocuk, afet, temel afet bilinci gibi konular ve belli sorulara cevap aranmıştır.Çalışma yapılırken literatür, konuyla ilgisi olduğuna inanılan ve bu konunun araştırılmasında ve geliştirilmesinde katkı sağlayacağı düşünülen kaynaklar ışığında incelenmiş ve bulunan sonuçlar bağlamında öneriler sunulmuştur.Bu çalışma neticesinde ortaya çıkan sonuçlar; dezavantajlı gruplar olarak tanımlanan engelliler ve ailelelerinin diğer bireylere göre daha farklı bir modulde eğitime tabi tutulmaları gerekliliği, engel durumunun afet bilinci düzeyine olumsuz etkisi, öngörülen düzenli eğitimin verilmesi ile birlikte temel afet bilinci farkındalığının kazandırılabilirliğidir. Bu sonuçlar üzerinden öneriler sunularak çalışma sonlandırılmıştır. In this study; the families, which have children with disabilities, basic disaster awareness for knowledge levels subject is approached in this context; subjects such as disabled, child, disaster, basic disaster awareness and specific questions are sought an answer. While doing research, literature, is believed to be related to the subject and is examined in the light of sources which are thought to contribute to researching and developing this subject, and in the context of found result, suggestions are offered.As a result of this study; the consequences: the necessity for being defined as disadvantaged groups disabled people and their families should be trained in a different model rather than other individuals, the negative effect of the disability situation to the disaster awareness level, earnablity of the basic disaster awareness with the anticipated regular training. Through these results, the research has been concluded by offering suggestions.
Collections