Show simple item record

dc.contributor.advisorAbay, Ali Rıza
dc.contributor.authorYalçin İlhan, Ezgi
dc.date.accessioned2020-12-06T16:26:25Z
dc.date.available2020-12-06T16:26:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106324
dc.description.abstractBu çalışmada Engelli Çocuğa Sahip Ailelerin Temel Afet Bilincine Yönelik Bilgi Düzeyleri konusu ele alınmış, bu çerçevede, engelli, çocuk, afet, temel afet bilinci gibi konular ve belli sorulara cevap aranmıştır.Çalışma yapılırken literatür, konuyla ilgisi olduğuna inanılan ve bu konunun araştırılmasında ve geliştirilmesinde katkı sağlayacağı düşünülen kaynaklar ışığında incelenmiş ve bulunan sonuçlar bağlamında öneriler sunulmuştur.Bu çalışma neticesinde ortaya çıkan sonuçlar; dezavantajlı gruplar olarak tanımlanan engelliler ve ailelelerinin diğer bireylere göre daha farklı bir modulde eğitime tabi tutulmaları gerekliliği, engel durumunun afet bilinci düzeyine olumsuz etkisi, öngörülen düzenli eğitimin verilmesi ile birlikte temel afet bilinci farkındalığının kazandırılabilirliğidir. Bu sonuçlar üzerinden öneriler sunularak çalışma sonlandırılmıştır.
dc.description.abstractIn this study; the families, which have children with disabilities, basic disaster awareness for knowledge levels subject is approached in this context; subjects such as disabled, child, disaster, basic disaster awareness and specific questions are sought an answer. While doing research, literature, is believed to be related to the subject and is examined in the light of sources which are thought to contribute to researching and developing this subject, and in the context of found result, suggestions are offered.As a result of this study; the consequences: the necessity for being defined as disadvantaged groups disabled people and their families should be trained in a different model rather than other individuals, the negative effect of the disability situation to the disaster awareness level, earnablity of the basic disaster awareness with the anticipated regular training. Through these results, the research has been concluded by offering suggestions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyal Hizmetlertr_TR
dc.subjectSocial Servicesen_US
dc.titleEngelli çocuğa sahip ailelerin temel afet bilincine yönelik bir çalışma (Yalova örneği)
dc.title.alternativeA study on basic disaster awareness of families which have disabled children (The case of Yalova)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-01
dc.contributor.departmentSosyal Hizmet Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDisabled children
dc.subject.ytmFamily attitude
dc.subject.ytmFamily life
dc.subject.ytmDisasters
dc.subject.ytmSelf-consciousness
dc.subject.ytmDisabled persons
dc.subject.ytmYalova
dc.subject.ytmDisaster management
dc.subject.ytmEmergencies
dc.identifier.yokid10227792
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYALOVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid535011
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineSosyal Hizmet Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess