Farklı demografik ve ekonomik özelliklere sahip tüketicilerin satış noktası reklam ve promosyon uygulamalarına ilişkin tutum ve davranışları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KOÇAK, Elif, Farklı Demografik ve Ekonomik Özelliklere Sahip Tüketicilerin Satış Noktası Reklam ve Promosyon Uygulamalarına İlişkin Tutum ve Davranışları, Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi Bilim Uzmanlığı Tezi, Ankara, 2011. Ankara ilinde yapılan araştırmada; marketlerde yapılan satış noktası reklam ve promosyon uygulamalarının farklı demografik ve ekonomik özelliklere sahip tüketiciler üzerindeki tutum ve davranışlarını ortaya koymak amacıyla planmış ve saha çalışması yöntemiyle yürütülmüştür. Tüketicilerin büyük çoğunluğu her gün (%22,3) ve 2-3 günde bir kez (34,3) market alışverişine gittiği saptanmıştır. Tüketiciler marketlerden daha çok gıda ve temizlik ürünleri satın alırken, satış noktası reklam ve promosyon uygulamalarında da tercihlerini ürünlerden yana kullanmaktadırlar. Genel olarak tüketicilerin satış noktası reklam ve promosyon uygulamalarına karşı düşünceleri olumlu yönde olduğu saptanmıştır. Marketlerde yapılan satış noktası reklam ve promosyon uygulamaları tüketicilerin tercihlerini önemli derecede etkilediği görülmüştür. Tüketiciler tercihlerini daha çok indirimli, 2 al 1 öde şeklinde ve hediyeli satılan ürünlerden yana yaptıkları görülmüştür. Tüketicilerin büyük çoğunluğu (%96,7) (ben buraya x dedim marka adı varsa sen x yerine markanın adını yazarsın) markasına güvenmedikleri promosyonlu ürünü satın almadıklarını belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler:Tüketici, Satış Noktası, Promosyon The consumer who has different demographic and economic specialty correspond behavior and attitude for selling point advertisement and promotion application, Ufuk university institute of social science management administration science expert dissertation, Ankara 2011. The application of the capitol city in Turkey, Ankara, making sale point advertisement and promotion using was planed and applied with fieldwork method on consumer who has different demographic and economic specialty to specify their attitude. It was determined that great majority of consumers go to the market every day or 2-3 days a week for shopping. While the consumers take the feed and cleanup product, they decide sale point advertisement and promotion using applications. Generally the ideas of consumers were confirmed as positive against sale point advertisement and promotion application .Advertisement and promotion efficiency affected considerably consumer behavior. Consumers use their choice on sale product which campaigned as 2 take 1 paid or promotion product. The greatest majority of consumers (96,7) don?t believe reliability of the any kind of brand and don?t take the promotion product.Key words:Consumer, Selling Point, Promotion
Collections