Show simple item record

dc.contributor.advisorBabaoğul, Müberra
dc.contributor.authorKoçak, Elif
dc.date.accessioned2020-12-06T16:12:41Z
dc.date.available2020-12-06T16:12:41Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106085
dc.description.abstractKOÇAK, Elif, Farklı Demografik ve Ekonomik Özelliklere Sahip Tüketicilerin Satış Noktası Reklam ve Promosyon Uygulamalarına İlişkin Tutum ve Davranışları, Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi Bilim Uzmanlığı Tezi, Ankara, 2011. Ankara ilinde yapılan araştırmada; marketlerde yapılan satış noktası reklam ve promosyon uygulamalarının farklı demografik ve ekonomik özelliklere sahip tüketiciler üzerindeki tutum ve davranışlarını ortaya koymak amacıyla planmış ve saha çalışması yöntemiyle yürütülmüştür. Tüketicilerin büyük çoğunluğu her gün (%22,3) ve 2-3 günde bir kez (34,3) market alışverişine gittiği saptanmıştır. Tüketiciler marketlerden daha çok gıda ve temizlik ürünleri satın alırken, satış noktası reklam ve promosyon uygulamalarında da tercihlerini ürünlerden yana kullanmaktadırlar. Genel olarak tüketicilerin satış noktası reklam ve promosyon uygulamalarına karşı düşünceleri olumlu yönde olduğu saptanmıştır. Marketlerde yapılan satış noktası reklam ve promosyon uygulamaları tüketicilerin tercihlerini önemli derecede etkilediği görülmüştür. Tüketiciler tercihlerini daha çok indirimli, 2 al 1 öde şeklinde ve hediyeli satılan ürünlerden yana yaptıkları görülmüştür. Tüketicilerin büyük çoğunluğu (%96,7) (ben buraya x dedim marka adı varsa sen x yerine markanın adını yazarsın) markasına güvenmedikleri promosyonlu ürünü satın almadıklarını belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler:Tüketici, Satış Noktası, Promosyon
dc.description.abstractThe consumer who has different demographic and economic specialty correspond behavior and attitude for selling point advertisement and promotion application, Ufuk university institute of social science management administration science expert dissertation, Ankara 2011. The application of the capitol city in Turkey, Ankara, making sale point advertisement and promotion using was planed and applied with fieldwork method on consumer who has different demographic and economic specialty to specify their attitude. It was determined that great majority of consumers go to the market every day or 2-3 days a week for shopping. While the consumers take the feed and cleanup product, they decide sale point advertisement and promotion using applications. Generally the ideas of consumers were confirmed as positive against sale point advertisement and promotion application .Advertisement and promotion efficiency affected considerably consumer behavior. Consumers use their choice on sale product which campaigned as 2 take 1 paid or promotion product. The greatest majority of consumers (96,7) don?t believe reliability of the any kind of brand and don?t take the promotion product.Key words:Consumer, Selling Point, Promotionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFarklı demografik ve ekonomik özelliklere sahip tüketicilerin satış noktası reklam ve promosyon uygulamalarına ilişkin tutum ve davranışları
dc.title.alternativeThe consumer who has different demographic and economic specialty correspond behavior and attitude for selling point advertisement and prmotion application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSales encourage
dc.subject.ytmSales point
dc.subject.ytmPromotion
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmDemographic characteristics
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.identifier.yokid415912
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid290110
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess